C180T -01 - 151119-börjat byta tank
Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond
Aha, jo det förstår jag, vet hur det är, bor ju där asfalten upphör, tror det skulle sändas in en skrivelse till vv/svevia, för vi har lotto varje gång vi klarar oss utan punka, å för mig så handlar det om en sträcka på 3km, har haft 3punka på mindre än 2 somrar varav 2 var splitt ny däck
Det finns bara 2 bilar en ny och en begagnad mercedes
Nuvarande
C200 CDI -10 aut sandbeige.met
300D -88 aut Perlmuttgrau.met (originalbil med låga mil)
300D -92 man Bornit.met
Audi 100 2,3E -93
Tidigare åkdon
E300TDT -98 aut 891 Alexandritgruen http://www.garaget.org/?car=336085
300TD -93 Man 744 Briliantsilber (FXX703)
230E -87 (ut 88 ) Aut 702 Rauchsilber met (EMN547)
200 86 Man 568 signalrot (gav bort den)
Volvo 242GT -78
Ford Granada 2,6L -76
Volvo 142 -72,-74
Toyota Corolla -76
Nuvarande
C200 CDI -10 aut sandbeige.met
300D -88 aut Perlmuttgrau.met (originalbil med låga mil)
300D -92 man Bornit.met
Audi 100 2,3E -93
Tidigare åkdon
E300TDT -98 aut 891 Alexandritgruen http://www.garaget.org/?car=336085
300TD -93 Man 744 Briliantsilber (FXX703)
230E -87 (ut 88 ) Aut 702 Rauchsilber met (EMN547)
200 86 Man 568 signalrot (gav bort den)
Volvo 242GT -78
Ford Granada 2,6L -76
Volvo 142 -72,-74
Toyota Corolla -76
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond
Kräv den ansvarige för vägen på ersättning för däcket. Det gjorde jag när jag fick tokpunka på min X5 på en tillfällig väg som Trafikverket lagt när de anla nya räls för järnvägen här.
Problemet var att deras nya väg var så illa underhållen att krossen stack fram. Slarv, och det sa gubbarna också. Det var inget problem för mig, jag fick två nya däck (fyrhjulsdrift - kan inte byta bara ett), men jag var fly förbannad (med all rätt anser jag) - det kan ha bidragit.
Problemet var att deras nya väg var så illa underhållen att krossen stack fram. Slarv, och det sa gubbarna också. Det var inget problem för mig, jag fick två nya däck (fyrhjulsdrift - kan inte byta bara ett), men jag var fly förbannad (med all rätt anser jag) - det kan ha bidragit.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond
Varför?
Jag hade ju alternativet att inte köra på kantstenen, vilket jag borde valt i stället.
Jag hade ju alternativet att inte köra på kantstenen, vilket jag borde valt i stället.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond
Jaha, jag trodde att du fått punka beroende på att vägen var makadam, vassa stenar?
Det var det som hände mig - det fina gruset ovanpå makadamen hade körts bort (mycket tung trafik på den vägen), så att vass makadam kommit fram. En av de vassa skärvorna skar ett hål i sidan på mitt däck, precis som på din bild.
Det var det som hände mig - det fina gruset ovanpå makadamen hade körts bort (mycket tung trafik på den vägen), så att vass makadam kommit fram. En av de vassa skärvorna skar ett hål i sidan på mitt däck, precis som på din bild.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond
Tyckte grillen sänkte helhetsintrycket ganska ordentligt faktiskt. Dassgrå och med kromsläpp.
Blev en ny grill med Avantgardeutseende och vips såg det hela bättre ut.
(Om ni tror jag tycker det är viktigare att fixa med sånt här i stället för att byta ut de silvertejpade framskärmarna är ni dumma på riktigt, jag ser dock ingen anledning till att vänta med grillmontaget till jag har monterat och lackerat framskärmar, grillen är minst ivägen när den sitter på bilen nu när jag hur som helst har den)
Billig piratskit, inte för att jag trodde jag skulle få något annat när jag köpte den utan jag var fullt medveten om vad jag handlade, och jag tycker den duger gott åt den här bilen, den kommer se lite mindre sunkig ut de år den har kvar i trafik för någon hundralapp som andra fort kastar bort på snus.
Om det är smäck jämfört med original? Skoja inte....
Dessutom fanns inget urtag för huvöppnaren, så j#$%&a korkat, känns inte som att det hade fördyrat tillverkningen så mycket, men men, det var ju fort kapat i alla fall.
Behövs nog en ny regplåt nu gissar jag, det lirar inte riktigt längre.
Blev nytt luftfilter också, får se om den går snålare, vet inte när det gamla byttes sist men det såg inte så jäkla sunkigt ut, tycker den är lite omotiverat törstig, skall byta stift med så får vi se innan jag börjar med mer avancerad felsökning...
Ny rem med men får fortfarande varningar om laddningen....
Jaja, det lär ju inte ha FÖRSÄMRAT något i alla fall!
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond
Cpt Tuttle wrote:
Tyckte grillen sänkte helhetsintrycket ganska ordentligt faktiskt. Dassgrå och med kromsläpp.
Blev en ny grill med Avantgardeutseende och vips såg det hela bättre ut.
(Om ni tror jag tycker det är viktigare att fixa med sånt här i stället för att byta ut de silvertejpade framskärmarna är ni dumma på riktigt, jag ser dock ingen anledning till att vänta med grillmontaget till jag har monterat och lackerat framskärmar, grillen är minst ivägen när den sitter på bilen nu när jag hur som helst har den)
Billig piratskit, inte för att jag trodde jag skulle få något annat när jag köpte den utan jag var fullt medveten om vad jag handlade, och jag tycker den duger gott åt den här bilen, den kommer se lite mindre sunkig ut de år den har kvar i trafik för någon hundralapp som andra fort kastar bort på snus.
Om det är smäck jämfört med original? Skoja inte....
Dessutom fanns inget urtag för huvöppnaren, så j#$%&a korkat, känns inte som att det hade fördyrat tillverkningen så mycket, men men, det var ju fort kapat i alla fall.
Behövs nog en ny regplåt nu gissar jag, det lirar inte riktigt längre.
Blev nytt luftfilter också, får se om den går snålare, vet inte när det gamla byttes sist men det såg inte så jäkla sunkigt ut, tycker den är lite omotiverat törstig, skall byta stift med så får vi se innan jag börjar med mer avancerad felsökning...
Ny rem med men får fortfarande varningar om laddningen....
Jaja, det lär ju inte ha FÖRSÄMRAT något i alla fall!
Säg till om du är behov av generator, har en extra, dock från en e240 s210, men är nog samma på din?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Fast generatorn byttes för ett år eller två sedan så det känns långsökt att det skulle vara fel på den, visst, nya grejer KAN vara trasiga.....
Men den laddar då bra när det inte varnar i alla fall....
Men den laddar då bra när det inte varnar i alla fall....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Cpt Tuttle wrote:Fast generatorn byttes för ett år eller två sedan så det känns långsökt att det skulle vara fel på den, visst, nya grejer KAN vara trasiga.....
Men den laddar då bra när det inte varnar i alla fall....
Ahaa..ja det känns långsökt, men mina lager byttes 3 gånger innan det blev bra
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: C180T -01 - 150625-småpill
min kan varna om laddningen nån sporadisk gång.
kan koppla ihop det med mina 'underdrive' pulleys.
nu har inte du sådana, men kolla så det är rätt tomgångsvarvtal.
kan koppla ihop det med mina 'underdrive' pulleys.
nu har inte du sådana, men kolla så det är rätt tomgångsvarvtal.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Tycker det är lite lågt ja, vad skall en sån här ligga på?
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Det vet jag däremot inte.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Månne om man skulle dra fram den här från skamvrån och se om man får något liv i den innan den snöar in....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Det tycker jag!
Det är kul med sådana här trådar där folk lyckats komma över en ganska fin bil för väldigt vettiga pengar. (om man betänker att inköpspriset är lågt - man har fått mycket bil för pengarna). Jag tycker dessutom att W203 är snygga,
PLUS: det kanske allra roligaste: att dina polare verkar vara av den avundsjuka typen. Det skulle vara otroligt kul om du lyckades reta dem gröna i ansiktet av avund och ilska genom att komma med en skitsnygg Merca till jobbet!!
Det är kul med sådana här trådar där folk lyckats komma över en ganska fin bil för väldigt vettiga pengar. (om man betänker att inköpspriset är lågt - man har fått mycket bil för pengarna). Jag tycker dessutom att W203 är snygga,
PLUS: det kanske allra roligaste: att dina polare verkar vara av den avundsjuka typen. Det skulle vara otroligt kul om du lyckades reta dem gröna i ansiktet av avund och ilska genom att komma med en skitsnygg Merca till jobbet!!
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Rullat in den för att försöka fixa soppaläckaget nu.....inget att visa på bild direkt men så är det i alla fall, och byter bränslefiltret i samma veva då det inte såg ut att vara från i förrgår direkt.
Får hoppas att det löser startproblemen bara, men det måste ju fixas oavsett, bränslet gör lite nytta på E4, jag hade inga planer att göra en fireburnout med 180n så....
Får hoppas att det löser startproblemen bara, men det måste ju fixas oavsett, bränslet gör lite nytta på E4, jag hade inga planer att göra en fireburnout med 180n så....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: C180T -01 - 150625-småpill
Ännu en bildlös update. Inget av detta är ju värt fotografera, vem vill se lite gamla bränslerör under en 203? Nä tänkte väl.
* Soppaläckage fixat.
* Startproblemet VERKAR ha försvunnit med soppaläckaget, så vi får hoppas.
* Spolarpump bytt. Spolningen är ju en av sakerna som inte fungerat under hela tiden jag ägt bilen, men då bilprovningen missat det så har jag dragit lite på det... ....men det var visst bara pumpen. Var lite rädd att det var spaken, det här med att böka runt ratten i spypåseförsedda automobiler är något nytt för mig, men förvisso, förr eller senare lär man väl behöva göra det hur som helst så det hade väl varit lika bra utsätta sig för en spontanutlösning redan nu kanske.
* Vinterdäck på, då det kändes enklare byta dem nu än när man står fastkörd i december. Fortfarande på Sveriges fulaste fälgar.
Ska köra den till jobbet i morgon så ser jag ju om den sköter sig eller om jag får tigga mig till att åka Kadett hem...
* Soppaläckage fixat.
* Startproblemet VERKAR ha försvunnit med soppaläckaget, så vi får hoppas.
* Spolarpump bytt. Spolningen är ju en av sakerna som inte fungerat under hela tiden jag ägt bilen, men då bilprovningen missat det så har jag dragit lite på det... ....men det var visst bara pumpen. Var lite rädd att det var spaken, det här med att böka runt ratten i spypåseförsedda automobiler är något nytt för mig, men förvisso, förr eller senare lär man väl behöva göra det hur som helst så det hade väl varit lika bra utsätta sig för en spontanutlösning redan nu kanske.
* Vinterdäck på, då det kändes enklare byta dem nu än när man står fastkörd i december. Fortfarande på Sveriges fulaste fälgar.
Ska köra den till jobbet i morgon så ser jag ju om den sköter sig eller om jag får tigga mig till att åka Kadett hem...
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 48 guests