C180T -01 - 151119-börjat byta tank

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
addo
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1349
Joined: Mon 06 Mar, 2006 23:58
Location: Lauker, Norrbotten
Contact:

Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond

Postby addo » Wed 20 May, 2015 19:28

Aha, jo det förstår jag, vet hur det är, bor ju där asfalten upphör, tror det skulle sändas in en skrivelse till vv/svevia, för vi har lotto varje gång vi klarar oss utan punka, å för mig så handlar det om en sträcka på 3km, har haft 3punka på mindre än 2 somrar varav 2 var splitt ny däck
Det finns bara 2 bilar en ny och en begagnad mercedes

Nuvarande
C200 CDI -10 aut sandbeige.met
300D -88 aut Perlmuttgrau.met (originalbil med låga mil)
300D -92 man Bornit.met
Audi 100 2,3E -93

Tidigare åkdon
E300TDT -98 aut 891 Alexandritgruen http://www.garaget.org/?car=336085
300TD -93 Man 744 Briliantsilber (FXX703)
230E -87 (ut 88 ) Aut 702 Rauchsilber met (EMN547)
200 86 Man 568 signalrot (gav bort den)
Volvo 242GT -78
Ford Granada 2,6L -76
Volvo 142 -72,-74
Toyota Corolla -76

User avatar
Lasse-SL-500
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1747
Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
Location: Stockholm

Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond

Postby Lasse-SL-500 » Wed 20 May, 2015 23:56

Kräv den ansvarige för vägen på ersättning för däcket. Det gjorde jag när jag fick tokpunka på min X5 på en tillfällig väg som Trafikverket lagt när de anla nya räls för järnvägen här.

Problemet var att deras nya väg var så illa underhållen att krossen stack fram. Slarv, och det sa gubbarna också. Det var inget problem för mig, jag fick två nya däck (fyrhjulsdrift - kan inte byta bara ett), men jag var fly förbannad (med all rätt anser jag) - det kan ha bidragit. :mrgreen:
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond

Postby Cpt Tuttle » Thu 21 May, 2015 00:12

Varför?
Jag hade ju alternativet att inte köra på kantstenen, vilket jag borde valt i stället.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

User avatar
Lasse-SL-500
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1747
Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
Location: Stockholm

Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond

Postby Lasse-SL-500 » Thu 21 May, 2015 09:35

Jaha, jag trodde att du fått punka beroende på att vägen var makadam, vassa stenar?

Det var det som hände mig - det fina gruset ovanpå makadamen hade körts bort (mycket tung trafik på den vägen), så att vass makadam kommit fram. En av de vassa skärvorna skar ett hål i sidan på mitt däck, precis som på din bild.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond

Postby Cpt Tuttle » Thu 25 Jun, 2015 19:37

Image
Tyckte grillen sänkte helhetsintrycket ganska ordentligt faktiskt. Dassgrå och med kromsläpp.
Image
Blev en ny grill med Avantgardeutseende och vips såg det hela bättre ut.
(Om ni tror jag tycker det är viktigare att fixa med sånt här i stället för att byta ut de silvertejpade framskärmarna är ni dumma på riktigt, jag ser dock ingen anledning till att vänta med grillmontaget till jag har monterat och lackerat framskärmar, grillen är minst ivägen när den sitter på bilen nu när jag hur som helst har den)
Billig piratskit, inte för att jag trodde jag skulle få något annat när jag köpte den utan jag var fullt medveten om vad jag handlade, och jag tycker den duger gott åt den här bilen, den kommer se lite mindre sunkig ut de år den har kvar i trafik för någon hundralapp som andra fort kastar bort på snus. :wink:
Om det är smäck jämfört med original? Skoja inte.... :roll:
Dessutom fanns inget urtag för huvöppnaren, så j#$%&a korkat, känns inte som att det hade fördyrat tillverkningen så mycket, men men, det var ju fort kapat i alla fall.
Behövs nog en ny regplåt nu gissar jag, det lirar inte riktigt längre. :roll:
Image
Blev nytt luftfilter också, får se om den går snålare, vet inte när det gamla byttes sist men det såg inte så jäkla sunkigt ut, tycker den är lite omotiverat törstig, skall byta stift med så får vi se innan jag börjar med mer avancerad felsökning... :?
Image
Ny rem med men får fortfarande varningar om laddningen.... :roll:
Jaja, det lär ju inte ha FÖRSÄMRAT något i alla fall! :wink:
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: C180T -01 - 150515-snabbrekond

Postby pasi » Thu 25 Jun, 2015 19:41

Cpt Tuttle wrote:Image
Tyckte grillen sänkte helhetsintrycket ganska ordentligt faktiskt. Dassgrå och med kromsläpp.
Image
Blev en ny grill med Avantgardeutseende och vips såg det hela bättre ut.
(Om ni tror jag tycker det är viktigare att fixa med sånt här i stället för att byta ut de silvertejpade framskärmarna är ni dumma på riktigt, jag ser dock ingen anledning till att vänta med grillmontaget till jag har monterat och lackerat framskärmar, grillen är minst ivägen när den sitter på bilen nu när jag hur som helst har den)
Billig piratskit, inte för att jag trodde jag skulle få något annat när jag köpte den utan jag var fullt medveten om vad jag handlade, och jag tycker den duger gott åt den här bilen, den kommer se lite mindre sunkig ut de år den har kvar i trafik för någon hundralapp som andra fort kastar bort på snus. :wink:
Om det är smäck jämfört med original? Skoja inte.... :roll:
Dessutom fanns inget urtag för huvöppnaren, så j#$%&a korkat, känns inte som att det hade fördyrat tillverkningen så mycket, men men, det var ju fort kapat i alla fall.
Behövs nog en ny regplåt nu gissar jag, det lirar inte riktigt längre. :roll:
Image
Blev nytt luftfilter också, får se om den går snålare, vet inte när det gamla byttes sist men det såg inte så jäkla sunkigt ut, tycker den är lite omotiverat törstig, skall byta stift med så får vi se innan jag börjar med mer avancerad felsökning... :?
Image
Ny rem med men får fortfarande varningar om laddningen.... :roll:
Jaja, det lär ju inte ha FÖRSÄMRAT något i alla fall! :wink:


Säg till om du är behov av generator, har en extra, dock från en e240 s210, men är nog samma på din?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby Cpt Tuttle » Thu 25 Jun, 2015 19:45

Fast generatorn byttes för ett år eller två sedan så det känns långsökt att det skulle vara fel på den, visst, nya grejer KAN vara trasiga..... :roll:
Men den laddar då bra när det inte varnar i alla fall....
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby pasi » Thu 25 Jun, 2015 19:47

Cpt Tuttle wrote:Fast generatorn byttes för ett år eller två sedan så det känns långsökt att det skulle vara fel på den, visst, nya grejer KAN vara trasiga..... :roll:
Men den laddar då bra när det inte varnar i alla fall....

Ahaa..ja det känns långsökt, men mina lager byttes 3 gånger innan det blev bra :|
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby PatrickW » Thu 25 Jun, 2015 20:16

min kan varna om laddningen nån sporadisk gång.
kan koppla ihop det med mina 'underdrive' pulleys.
nu har inte du sådana, men kolla så det är rätt tomgångsvarvtal.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby Cpt Tuttle » Thu 25 Jun, 2015 20:19

Tycker det är lite lågt ja, vad skall en sån här ligga på?
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby PatrickW » Thu 25 Jun, 2015 21:05

Det vet jag däremot inte.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby Cpt Tuttle » Mon 12 Oct, 2015 19:49

Månne om man skulle dra fram den här från skamvrån och se om man får något liv i den innan den snöar in.... :roll:
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

User avatar
Lasse-SL-500
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1747
Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
Location: Stockholm

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby Lasse-SL-500 » Wed 14 Oct, 2015 22:00

Det tycker jag!

Det är kul med sådana här trådar där folk lyckats komma över en ganska fin bil för väldigt vettiga pengar. (om man betänker att inköpspriset är lågt - man har fått mycket bil för pengarna). Jag tycker dessutom att W203 är snygga,

PLUS: det kanske allra roligaste: att dina polare verkar vara av den avundsjuka typen. :mrgreen: :mrgreen: Det skulle vara otroligt kul om du lyckades reta dem gröna i ansiktet av avund och ilska genom att komma med en skitsnygg Merca till jobbet!! :mrgreen:
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby Cpt Tuttle » Tue 20 Oct, 2015 23:34

Rullat in den för att försöka fixa soppaläckaget nu.....inget att visa på bild direkt men så är det i alla fall, och byter bränslefiltret i samma veva då det inte såg ut att vara från i förrgår direkt.

Får hoppas att det löser startproblemen bara, men det måste ju fixas oavsett, bränslet gör lite nytta på E4, jag hade inga planer att göra en fireburnout med 180n så.... :wink:
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85

Cpt Tuttle
Guru
Guru
Posts: 4715
Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
Location: Kalix
Contact:

Re: C180T -01 - 150625-småpill

Postby Cpt Tuttle » Thu 22 Oct, 2015 00:08

Ännu en bildlös update. Inget av detta är ju värt fotografera, vem vill se lite gamla bränslerör under en 203? Nä tänkte väl.
* Soppaläckage fixat.
* Startproblemet VERKAR ha försvunnit med soppaläckaget, så vi får hoppas.
* Spolarpump bytt. Spolningen är ju en av sakerna som inte fungerat under hela tiden jag ägt bilen, men då bilprovningen missat det så har jag dragit lite på det... :oops: ....men det var visst bara pumpen. Var lite rädd att det var spaken, det här med att böka runt ratten i spypåseförsedda automobiler är något nytt för mig, men förvisso, förr eller senare lär man väl behöva göra det hur som helst så det hade väl varit lika bra utsätta sig för en spontanutlösning redan nu kanske. :mrgreen:
* Vinterdäck på, då det kändes enklare byta dem nu än när man står fastkörd i december. :wink: Fortfarande på Sveriges fulaste fälgar.

Ska köra den till jobbet i morgon så ser jag ju om den sköter sig eller om jag får tigga mig till att åka Kadett hem... :roll:
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests