Hej!
Det bästa är att köpa profilrör och av det tillverka den exakta detaljen, precis som aroncbds också föreslår. Köper Du dessutom röda profilrör så håller det längre än bilen...
W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Golvet dit svetsat och grundat. Blir åh byta bakre golvet nu sedan innan jag börjar med förstärkningarna under. Sedan blir det myyycket underredsmassa för att se till så allt är tätt iaf :)
Varför är det 3 kablar från delningen. 1 till kilometerräknarn, 1 till hastighesträknarn och sen den 3 tredje går in i bilen och låg vid mittkonsolen, Kabeln är inge längre.
Varför är det 3 kablar från delningen. 1 till kilometerräknarn, 1 till hastighesträknarn och sen den 3 tredje går in i bilen och låg vid mittkonsolen, Kabeln är inge längre.
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Aldrig sett förut, men kan bilen vara en gammal taxi? Någon drivning till taxameter?
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Taxameter ligger väl närmast till hands?
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Okej.
Kan man kolla upp win nr på nån sida? Kanske står nåt där om vad den e utrustad/använts till ?
Kan man kolla upp win nr på nån sida? Kanske står nåt där om vad den e utrustad/använts till ?
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Fått främre golvet klart nu. Även ghirt genomföringen för handbroms. Blir ett lager underredsmassa till :)
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Ne, i så fall hade motorn varit en OM617.Hmolin wrote:OKej :) tänkte om de kunde varit en 240 3.0a
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
aroncbds wrote:Ne, i så fall hade motorn varit en OM617.Hmolin wrote:OKej :) tänkte om de kunde varit en 240 3.0a
Aah okej. Blir klar med all svetsning av bärande och sådant bilprovningen kan ge mig 2or på imörn
Sen så ska inredningen tillbaka och bromsarna bak/Bromsvätskan bytas och luftas :)
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Bogserade igång bilen idag. Motorn gick väldigt bra och fint! Det är Mercedes de!
Hittade felet på startmotorn nu oxå. dålig kontakt...
Haju köpt nya stift men dom nya ser annorlunda ut än dom gammla. Dom gammla var det som ett rakt tjock stift bara. Spelar det nån roll?
Gänga ur en av dom nya nu och satte mot jord men blev ej varm ändå hade jag ström(9-12v) dit.
Var ska denna jordfläta sitta? :S
Hittade felet på startmotorn nu oxå. dålig kontakt...
Haju köpt nya stift men dom nya ser annorlunda ut än dom gammla. Dom gammla var det som ett rakt tjock stift bara. Spelar det nån roll?
Gänga ur en av dom nya nu och satte mot jord men blev ej varm ändå hade jag ström(9-12v) dit.
Var ska denna jordfläta sitta? :S
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
- kentapenta
- Hedersmedlem
- Posts: 1565
- Joined: Thu 29 Dec, 2005 20:22
- Location: tingsryd
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Den tredje wiren har nog gått till stämpelkorten för kilometerskatt.
I alla fall har jag haft den lilla boxen på ett par W110.
I alla fall har jag haft den lilla boxen på ett par W110.
190D Binz-65, 190D Safari-65, 280S-71, 450SE-74, 500SEC-87,
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Corvette C4 Cab-89 och så en Lexus RX300.
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Bra jobbat! Posta gärna lite helhetsbilder när du börjar få ut den på vägen!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Ajemään.
Ingen som åh nå tips lr svar ang de ja skrev om glödningen ?
Ingen som åh nå tips lr svar ang de ja skrev om glödningen ?
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Vad jag minns är glödstiften seriekopplade, ska ha 0.9 eller om det var 1,2 volt över sig.
Hittade en bild:
Byglarna mellan siften är samtidigt motstånd, så det funkar inte med sladdsnuttar, måste va rätt.
De raka pinnarna är jag tveksam till, ser inte ut så på europabilar.
Hittade en bild:
Byglarna mellan siften är samtidigt motstånd, så det funkar inte med sladdsnuttar, måste va rätt.
De raka pinnarna är jag tveksam till, ser inte ut så på europabilar.
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!
- Fotografen
- Guru
- Posts: 6598
- Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
- Location: Östgöte, guskelôv!
Re: W115 240D renovering. Ej bes sedan 85!
Fotografen wrote:Vad jag minns är glödstiften seriekopplade, ska ha 0.9 eller om det var 1,2 volt över sig.
Hittade en bild:
Byglarna mellan siften är samtidigt motstånd, så det funkar inte med sladdsnuttar, måste va rätt.
De raka pinnarna är jag tveksam till, ser inte ut så på europabilar.
Ser ut som att jordflätan jag har på blocket ska kopplas på stiftet :S
Verkar vara detta jag har http://www.ebay.de/itm/MONARK-quickstart-glow-plug-set-for-MERCEDES-OLDTIMER-UNIMOG-OM615-OM616-/321083177741?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4ac20c7b0d
Såg även att glötråden vid instrumentbrädan var sönder. Hur fixar man det?
S124 250D - 87
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Sålda:
W116 450SEL (300d)
W124 300E
C115 240D
S124 200TE - 96
W123 250DT -78
W124 300D -92
W115 240D -74
W123 250DT -85
W124 300TD -92
W124 260E -92 FD Ambulans
W124 250D 1992
W123 300D 1977
W202 C280 1994
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 85 guests