Uky wrote:Skall bli kul att se hur Du får ordning på den här.
Tackar
Uky wrote:Skall bli kul att se hur Du får ordning på den här.
Jojjet wrote:18" skall det vara. 8" fram och 9" bak om jag inte minns fel.
yunk55 wrote:Några bilder?
pasi wrote:yunk55 wrote:Några bilder?
Kommer när jag hinner:)
masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats
amgen wrote:AMG-bilar brukar vara förstärkta lite här och där.
Kanske här?
yunk55 wrote:Den kanske har rostat i infästningen av fjäderskålarna varpå man bytt ett större parti plåt runt om.
Det ser ut som ett proffsigt utfört jobb såvitt jag kan bedöma med mina amatörögon.
pasi wrote:masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats
Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..
pasi wrote:masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats
Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..
masi wrote:pasi wrote:masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats
Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..
Det finns, eller iaf fanns, en operation där man bytte en större bit om plåten inte är frisk bakom skålarna. Nu har jag inte jobbat med Mercedes på tre år men vad jag minns var det inte en helt ovanlig operation.
/Mats
Users browsing this forum: No registered users and 77 guests