E50amg renovering.projektet läggs ner,säljes

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Fri 07 Aug, 2015 16:13

Uky wrote:Skall bli kul att se hur Du får ordning på den här.

Tackar
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: E50amg 1996

Postby N! » Sat 08 Aug, 2015 00:49

Jojjet wrote:18" skall det vara. 8" fram och 9" bak om jag inte minns fel.

och på det går det utmärkt med 275/30 bak istället för 265
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

yunk55
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 197
Joined: Thu 27 Mar, 2008 03:01
Location: Sundbyberg

Re: E50amg 1996

Postby yunk55 » Mon 10 Aug, 2015 17:03

Några bilder?

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Tue 11 Aug, 2015 08:50

yunk55 wrote:Några bilder?

Kommer när jag hinner:)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

yunk55
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 197
Joined: Thu 27 Mar, 2008 03:01
Location: Sundbyberg

Re: E50amg 1996

Postby yunk55 » Tue 11 Aug, 2015 13:07

pasi wrote:
yunk55 wrote:Några bilder?

Kommer när jag hinner:)


Härligt.

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Wed 12 Aug, 2015 10:18

Upptäckte detta på bilen igår,det sitter en plåt som är nitad runt fjäderskålen på ett rätt stort område. Bilden är tagen vänster fram och det ser exakt likadant ut på höger sida. Är detta nåt som är gjort från fabriken eller är bilen krockad på båda sidorna och den är lagad? Pressningarna ser ut som fabrikspressningar dvs inga hemmagjorda plåtar..
Image
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

amgen
Expert
Expert
Posts: 802
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: E50amg 1996

Postby amgen » Wed 12 Aug, 2015 12:22

AMG-bilar brukar vara förstärkta lite här och där.

Kanske här?
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D

User avatar
masi
Expert
Expert
Posts: 529
Joined: Sun 17 Feb, 2008 16:30
Location: Östergötland

Re: E50amg 1996

Postby masi » Wed 12 Aug, 2015 12:45

Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats
VW Golf Alltrack TDI, '17
VW Golf SC TGI, ' 15
MB E270t cdi '05 Avantgarde *såld*
MB C200 '94 Esprite *såld*
MB E240t '01 Classic *såld*

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Wed 12 Aug, 2015 12:55

masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats

Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Wed 12 Aug, 2015 12:55

amgen wrote:AMG-bilar brukar vara förstärkta lite här och där.

Kanske här?

Hittar inget i epc om det..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

yunk55
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 197
Joined: Thu 27 Mar, 2008 03:01
Location: Sundbyberg

Re: E50amg 1996

Postby yunk55 » Thu 13 Aug, 2015 10:28

Den kanske har rostat i infästningen av fjäderskålarna varpå man bytt ett större parti plåt runt om.

Det ser ut som ett proffsigt utfört jobb såvitt jag kan bedöma med mina amatörögon.

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Thu 13 Aug, 2015 18:17

yunk55 wrote:Den kanske har rostat i infästningen av fjäderskålarna varpå man bytt ett större parti plåt runt om.

Det ser ut som ett proffsigt utfört jobb såvitt jag kan bedöma med mina amatörögon.

Så är det nog ja,det är proffsigt utfört vad jag kunde se också :-)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

User avatar
masi
Expert
Expert
Posts: 529
Joined: Sun 17 Feb, 2008 16:30
Location: Östergötland

Re: E50amg 1996

Postby masi » Fri 14 Aug, 2015 06:23

pasi wrote:
masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats

Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..

Det finns, eller iaf fanns, en operation där man bytte en större bit om plåten inte är frisk bakom skålarna. Nu har jag inte jobbat med Mercedes på tre år men vad jag minns var det inte en helt ovanlig operation.
/Mats
VW Golf Alltrack TDI, '17
VW Golf SC TGI, ' 15
MB E270t cdi '05 Avantgarde *såld*
MB C200 '94 Esprite *såld*
MB E240t '01 Classic *såld*

User avatar
masi
Expert
Expert
Posts: 529
Joined: Sun 17 Feb, 2008 16:30
Location: Östergötland

Re: E50amg 1996

Postby masi » Fri 14 Aug, 2015 06:24

pasi wrote:
masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats

Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..

Det finns, eller iaf fanns, en operation där man bytte en större bit om plåten inte är frisk bakom skålarna. Nu har jag inte jobbat med Mercedes på tre år men vad jag minns var det inte en helt ovanlig operation.
/Mats
VW Golf Alltrack TDI, '17
VW Golf SC TGI, ' 15
MB E270t cdi '05 Avantgarde *såld*
MB C200 '94 Esprite *såld*
MB E240t '01 Classic *såld*

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: E50amg 1996

Postby pasi » Fri 14 Aug, 2015 17:01

masi wrote:
pasi wrote:
masi wrote:Är det inte helt enkelt så att fjäderskålarna rostat av?
När man lagar dessa så nitar man dit ny plåt, man får inte svetsa dit dem.
Rätt vanligt på w210.
/Mats

Jo jag vet,men man byter väl bara fjäderskålarna och inte plåten runt om.. så gjorde jag på min s210,plåten runtom var fritt från rost..

Det finns, eller iaf fanns, en operation där man bytte en större bit om plåten inte är frisk bakom skålarna. Nu har jag inte jobbat med Mercedes på tre år men vad jag minns var det inte en helt ovanlig operation.
/Mats

Du har helt rätt, har fått det bekräftat från annat håll också :-)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests