Då är jag igång igen, ska försöka ta det lugnt så det inte blir som förra gången att jag tröttnar..
E50amg renovering.projektet läggs ner,säljes
Re: E50amg renovering
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
Herra jumala typ,herregud jag måste säja att jag beundrar din envishet,du verkar aldrig ge upp! Nya tag bara kämpa på:)
Re: E50amg renovering
återfall wrote:Herra jumala typ,herregud jag måste säja att jag beundrar din envishet,du verkar aldrig ge upp! Nya tag bara kämpa på:)
Tack:) men s210:an har jag ställt undan nu för jag orkar inte med krånglet nu..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
Ett riktigt läckert projekt.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: E50amg renovering
pasi wrote:återfall wrote:Herra jumala typ,herregud jag måste säja att jag beundrar din envishet,du verkar aldrig ge upp! Nya tag bara kämpa på:)
Tack:) men s210:an har jag ställt undan nu för jag orkar inte med krånglet nu..
vad har fallererat med kombin?
sålde du inte bilen?
Re: E50amg renovering
amgen wrote:Ett riktigt läckert projekt.
Tack:)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
KOWALSKI 1 wrote:pasi wrote:återfall wrote:Herra jumala typ,herregud jag måste säja att jag beundrar din envishet,du verkar aldrig ge upp! Nya tag bara kämpa på:)
Tack:) men s210:an har jag ställt undan nu för jag orkar inte med krånglet nu..
vad har fallererat med kombin?
sålde du inte bilen?
Vibrationer vid bromsning som jag inte får ordning på..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
dina skivor e dom kaputt eller hade du redan köpt nya skivor som inte var bra från fössta början?
Re: E50amg renovering
Kowalski, allt det där står i Pasis S210-tråd.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: E50amg renovering
amgen wrote:Kowalski, allt det där står i Pasis S210-tråd.
har missat, ikke laest allt som står i tråden
Re: E50amg renovering
Körde ett ryck i garaget ikväll
Mycket grejer i bagaget, ska flyttas till förvaring sen men det är mycket som ska tillbaka sen:
från sidan
slutväxeln behöver bytas, har läckt ut olja och drivaxelflänsarna glappar hur mycket som helst. Så råkade jag förra gången jag flyttade på bilen ha p-läget i och drog med bilen nån meter innan jag kom på det sen, nåt som har tagit stryk där i diffen?
Nån som har en diff att sälja eller vet nån BRA renoverare?
helt oljig
bromsar bak ska bytas ut, beläggen är helt slut..
bakre bromsskivan..nån som vet minimum tjocklek på skivorna både fram och bak?
usch...kolla in bränslerören
matarröret från tanken till vänster är det hack i för den tar i balken?
mera rost..
hjulhusen bak är i oväntat bra skick, dock behöver yttre delen av skärmkanterna bytas som syns på tidigare bilder också..
Mycket grejer i bagaget, ska flyttas till förvaring sen men det är mycket som ska tillbaka sen:
från sidan
slutväxeln behöver bytas, har läckt ut olja och drivaxelflänsarna glappar hur mycket som helst. Så råkade jag förra gången jag flyttade på bilen ha p-läget i och drog med bilen nån meter innan jag kom på det sen, nåt som har tagit stryk där i diffen?
Nån som har en diff att sälja eller vet nån BRA renoverare?
helt oljig
bromsar bak ska bytas ut, beläggen är helt slut..
bakre bromsskivan..nån som vet minimum tjocklek på skivorna både fram och bak?
usch...kolla in bränslerören
matarröret från tanken till vänster är det hack i för den tar i balken?
mera rost..
hjulhusen bak är i oväntat bra skick, dock behöver yttre delen av skärmkanterna bytas som syns på tidigare bilder också..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
det är en stor jaevla skam att se dessa bilder vilka dåliga bilar MB byggde under en viss period på 90 talet
Re: E50amg renovering
är denna för dyr? Verkar som att vissa dieselbilar har samma sorts klump men med 3.07 i utväxling.
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Mercedes/MB-E_KLASS-(W210)/1996_2003/Bakvagn-&-Fj%C3%A4dring/Bakv%C3%A4xel-&-Diff./Alla/ID-20123442/OEM-2103500214/?page=1
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Mercedes/MB-E_KLASS-(W210)/1996_2003/Bakvagn-&-Fj%C3%A4dring/Bakv%C3%A4xel-&-Diff./Alla/ID-20123442/OEM-2103500214/?page=1
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
KOWALSKI 1 wrote:det är en stor jaevla skam att se dessa bilder vilka dåliga bilar MB byggde under en viss period på 90 talet
Ja och det fortsatte även in på 2000talet en bit.. Tyvärr så är risken med dessa bilar som just har större motorer att underhållet blir lidande, man lever på gränsen till att ens kunna äga en sån här bil och då lägger man ingen krut på underhållet så dessa bilar förfaller fortare än andra. Men sen det är klart, 210:an är kända som rosthögar, oavsett vilken motor som sitter i.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg renovering
Går det att fixa diffen själv?
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 40 guests