Chris Mbsca wrote:Å då har du väl helt fel fälgar då? Kör på det som hörde till den tiden.
Jo men d e lättare att byta iaf:)
Chris Mbsca wrote:Å då har du väl helt fel fälgar då? Kör på det som hörde till den tiden.
Torsten wrote:pasi wrote:Torsten wrote:Roligt att du är igång med det här projektet igen!
Hoppas att det löst sig med bruksbil för dig och att du kan lägga all energi på det du tycker är roligt att hålla på med.
Som jag förstår det är det huvudsakligen nedanstående grejer du hittat/planerar att göra på bilen för att få den i körbart skick. Är det planen eller ska du ge dig på mer saker innan du försöker få den i trafik?
Kompprov/leakdowntest på motorn
Byta kamkedja mm.(om det behövs)
Byta kylarbalk +innerskärm höger fram
Byta/laga framvagnsbalk
Byta bärarm/sätta ihop framvagn+rostlagning i innerskärmarna innan ihopmontering
Lacka och montera skärmar och front,byte alla dörrar,bagagelucka och huv samt lack
Renovera diff
Renovera bromsar runt om
Rostlagning trösklar,golv(framförallt vid batteriet och passagerargolvet fram) och öven ovanför bakaxeln
Fixa avgassystemet då den är av vid främre skarven
Byte av alla bromsrör och bränslerör
Riktning av a-stolpe höger sida
byte vindruta
Service med alla oljor,filter och tändstift (roligt när jag har kommit så här långt)
Hej! Tackar Jo det har löst sig med bruksbil, har fått tillbaks våran peugeot nu och S210:an ställs av idag. Har redigerat din att göra lista för det blir alltid mer grejer att fixa till än man tror från början
OK, ja det finns en del grejer att göra helt klart och det kommer följas med stort intresse!
Jag såg också annonsen på få FB om E50n som skrotas och det är nog ett kanontillfälle att fylla på med grejer till det här projektet.
Och tillsist en inspirationslänk med ett väldokumenterat liknande projekt men med helt felt bilmärke:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0
Mattileinen wrote:Rost rost rost
Du har legat i iaf!
V70tdi wrote:Gott att det går framåt. Ser ju inte så hopplöst ut i plåten ovanför bakvagnsbryggan men det visar sig hur bra eller dåligt det är när du går på med blästern.
Var nära att jag kröp under och kollade utväxlingen på klumpen i vår 210á då skrotning låg högst upp på listan i går men frun bönade om att fixa den så beställde nytt bromsok och belägg så den får nog leva ett tag till.
pasi wrote:V70tdi wrote:Gott att det går framåt. Ser ju inte så hopplöst ut i plåten ovanför bakvagnsbryggan men det visar sig hur bra eller dåligt det är när du går på med blästern.
Var nära att jag kröp under och kollade utväxlingen på klumpen i vår 210á då skrotning låg högst upp på listan i går men frun bönade om att fixa den så beställde nytt bromsok och belägg så den får nog leva ett tag till.
Bromsok kunde jag fixat till dig annars..
V70tdi wrote:pasi wrote:V70tdi wrote:Gott att det går framåt. Ser ju inte så hopplöst ut i plåten ovanför bakvagnsbryggan men det visar sig hur bra eller dåligt det är när du går på med blästern.
Var nära att jag kröp under och kollade utväxlingen på klumpen i vår 210á då skrotning låg högst upp på listan i går men frun bönade om att fixa den så beställde nytt bromsok och belägg så den får nog leva ett tag till.
Bromsok kunde jag fixat till dig annars..
Tänkte aldrig så långt men nu är nytt på väg.
Mimmi wrote:Hej Pasi!
Inte roligt med ditt öga , var försiktig, synen och ögonen är inget att leka med. Hoppas det inte är allvarligt.
yunk55 wrote:Fantastiskt kul att du fick lust till att skruva lite AMG.
Vad skönt att du inte skrotade den i höstas, det är blivande samlarbilar i framtiden och om du blir trött på att meka med den igen gör samma sak, ställ undan den på nytt tills lusten faller på.
Helt rätt att du använder skyddsglasögon, en förlorad syn får man inte tillbaka så lätt.
Är bakvagnsbryggan helt genomrostig eller går det att blästra och måla?
Users browsing this forum: No registered users and 68 guests