E50amg renovering.projektet läggs ner,säljes
E50amg renovering.projektet läggs ner,säljes
Har nu köpt min första amg,kunde inte låta bli:) Bilder kommer. Jag ska reparera den,en lättare krockskada höger fram.
Last edited by pasi on Sat 26 Dec, 2015 21:02, edited 2 times in total.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg 1996
Härligt Pasi!
Med bilddokumentation som vanligt hoppas jag!
Kul! Kanske några före-bilder?
Vänligen Andreas
Med bilddokumentation som vanligt hoppas jag!
Kul! Kanske några före-bilder?
Vänligen Andreas
Re: E50amg 1996
Välkommen i AMG-träsket!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: E50amg 1996
@ndreas wrote:Härligt Pasi!
Med bilddokumentation som vanligt hoppas jag!
Kul! Kanske några före-bilder?
Vänligen Andreas
Jag kommer dokumentera varje (fram)steg jag gör på den Kommer flytta över dessa sen till projekttråd så härefter går det att följa detta där
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg 1996
amgen wrote:Välkommen i AMG-träsket!
Tackar
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
E50amg 1996
Jahapp...gick o köpte en E50amg från 1996. Den är krockad höger fram så det kommer behövas nya framskärmar till den(den vänstra är rostig så jag byter det med). Alla dörrar byts ut och även motorhuv och bakluckan.Skärmkanterna bak slipas och blästras ner då föregående ägare innan nuvarnade ägare har spacklat på bara.. Den har asr/abs fel och därför har lådan gått i limp home mode så bilen kommer att transporteras på släp eller så tar jag biltransport till den via något fraktbolag. Det var ett grymt härligt muller i maskinen måste jag säga, provkörde bilen förra helgen (det lilla som gick att köra med denna på bara tvåans växel)
Ni som tycker att vad mycket jobb det är och kommer du orka med mera bla bla, ni behöver inte ens kommentera i denna tråd.
Här kommer lite bilder hur den ser ut i dagsläget:
Gillar designo-lädret Ratten är dock sliten.. Bilen har gått 23000mil.
Ni som tycker att vad mycket jobb det är och kommer du orka med mera bla bla, ni behöver inte ens kommentera i denna tråd.
Här kommer lite bilder hur den ser ut i dagsläget:
Gillar designo-lädret Ratten är dock sliten.. Bilen har gått 23000mil.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: E50amg 1996
Ska bli intressant att följa.
Får hoppas den är rak i karossen då men det har du väl redan tagit reda på gissar jag?
Miltalet vet jag inte om jag skulle vara helgjuten på, men skall man ändå renovera spelar det ju inte så stor roll.
Låter som att jag är negativ nu men det är jag inte, jag måste säga at jag börjar bli lite smått nostalgisk över att se värre utföranden på MB från den här tiden, det här var bland det ballaste man kunde åka när jag var 10 år och fortfarande relativt formbar och folk "visste" fortfarande från 123- och 124-modellerna att MB var kvalitet så 210ans status var inte naggad i kanten det minsta ännu........jag är glad att någon tar reda på dessa medans det fortfarande finns en chans att rädda dem.
30-årskris? Kanske.
Får hoppas den är rak i karossen då men det har du väl redan tagit reda på gissar jag?
Miltalet vet jag inte om jag skulle vara helgjuten på, men skall man ändå renovera spelar det ju inte så stor roll.
Låter som att jag är negativ nu men det är jag inte, jag måste säga at jag börjar bli lite smått nostalgisk över att se värre utföranden på MB från den här tiden, det här var bland det ballaste man kunde åka när jag var 10 år och fortfarande relativt formbar och folk "visste" fortfarande från 123- och 124-modellerna att MB var kvalitet så 210ans status var inte naggad i kanten det minsta ännu........jag är glad att någon tar reda på dessa medans det fortfarande finns en chans att rädda dem.
30-årskris? Kanske.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: E50amg 1996
Cpt Tuttle wrote:Ska bli intressant att följa.
Får hoppas den är rak i karossen då men det har du väl redan tagit reda på gissar jag?
Miltalet vet jag inte om jag skulle vara helgjuten på, men skall man ändå renovera spelar det ju inte så stor roll.
Låter som att jag är negativ nu men det är jag inte, jag måste säga at jag börjar bli lite smått nostalgisk över att se värre utföranden på MB från den här tiden, det här var bland det ballaste man kunde åka när jag var 10 år och fortfarande relativt formbar och folk "visste" fortfarande från 123- och 124-modellerna att MB var kvalitet så 210ans status var inte naggad i kanten det minsta ännu........jag är glad att någon tar reda på dessa medans det fortfarande finns en chans att rädda dem.
30-årskris? Kanske.
Karossen är nog förhoppningsvis rak(framvagnsbalken är bultad i ramen) så jag räknar med att byte av framvagnsbalk och bärarmar får till detta Denna bil är ren chansning från min sida att få till, inte säkert jag grejar detta men jag hoppas det då E50 är hyffsat ovanlig modell. Nej miltalet är jag inte ingjuten på, den har ju gått i tyskland i 5 år innan den kom till sverige så..
Jag tänkte som du där med nostalgin, vill göra ett försök att rädda denna, lyckas jag inte så har jag iaf försökt och behöver inte "må dåligt" över att jag inte ens försökte
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg 1996
Bara man vet vad man ger sig in på och inte sätter
någon stenhård tidsgräns så kan det nog gå bra.
Plåtjobb kan Du ju till 100% och för övrigt
kanske det finns litet delar här och var.
Bara att önska lycka till.
någon stenhård tidsgräns så kan det nog gå bra.
Plåtjobb kan Du ju till 100% och för övrigt
kanske det finns litet delar här och var.
Bara att önska lycka till.
Re: E50amg 1996
Uky wrote:Bara man vet vad man ger sig in på och inte sätter
någon stenhård tidsgräns så kan det nog gå bra.
Plåtjobb kan Du ju till 100% och för övrigt
kanske det finns litet delar här och var.
Bara att önska lycka till.
Tack Det svåraste blir att rikta upp innerskärmens övre kant(den som framskärmen vilar mot motorutrymmet), den har blivit intryckt mot huven. Är ju rätt så bra förstärkt där
Jag har absolut ingen tidspress på denna, ska börja med att kolla över skadorna när jag får upp den på en lyft och sen om det blir grönt ljus där så ska jag få till elfelet med abs/asr så man inte har några lysande varningslampor och en låda som är i limpmode..
Plåtjobben sen är ju en baggis
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: E50amg 1996
Jag är inte negativ, jag bara konstaterar att Kurt hugger upp betydligt friskare 210:or i parti och minut....
Du har nog skaffat dig jobb som varar till efter 65-årsdan även om du försöker leka duracellkanin.
Du har nog skaffat dig jobb som varar till efter 65-årsdan även om du försöker leka duracellkanin.
- Mattileinen
- Hedersmedlem
- Posts: 1753
- Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15
Re: E50amg 1996
Marie wrote:
Den där kommentaren kunde du lika gärna låtit bli att skriva....
Lycka till Pasi
Re: E50amg 1996
Om de skulle vara intressant så håller jag på att skrota en e420 210 har bra framvagnsbalk på den och rätt bra dörrar å skuffen så behöver du några delar är de bara du hojtar till själv är jag inte så förtjust i w210 men v8 under huven så är dom ju riktigt trevliga man åker ju jäkla bra i dom och de va ju snyggt me designo inredningen lycka till blir kul å följa tråden
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: E50amg 1996
Vill man inte ha jobb så kan man åka buss, med fördel iförd radiokåpor så man kan förtränga att eländet faktiskt är motoriserat.
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Re: E50amg 1996
rikard wrote:Om de skulle vara intressant så håller jag på att skrota en e420 210 har bra framvagnsbalk på den och rätt bra dörrar å skuffen så behöver du några delar är de bara du hojtar till själv är jag inte så förtjust i w210 men v8 under huven så är dom ju riktigt trevliga man åker ju jäkla bra i dom och de va ju snyggt me designo inredningen lycka till blir kul å följa tråden
Bra att veta. Får med dörrar,huv och bagagelucka:)
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 82 guests