Page 3 of 30

Re: E50amg 1996

Posted: Fri 26 Jun, 2015 22:15
by Jojjet
Härligt Pasi!

Den där bilen skulle de flesta av oss ha ratat direkt, och kanske missat det där "lilla extra" som gör någon specifik bil mödan värd.

Helt övertygad om att bilen har hamnat i rätt händer nu, och den kommer att bli kanon! Glöm dock inte att familj och välmående kommer först, så går det tungt så smacka igen garageporten och ta nya tag efter en månad eller så.

Jag har orginal 18" Amg fälgar i OK skick liggandes, hojta till den dag det blir dags för "finliret".

Som med alla andra trådar så följer jag med, men är dålig på att kommentera. (Har inte fått till det där med att skriva med telefonen, och startar bara datorn ett par ggr/månad)

Re: E50amg 1996

Posted: Fri 26 Jun, 2015 22:16
by Jojjet
Cpt Tuttle wrote:
Scorpio wrote:E50 var ju den allra sista versionen av den numera närmast klassiska M119. Här med bl.a höjd kompression och modernt tändsystem utan de mindre effektiva och även underhållskrävande fördelarlocken. Och med 5-vxl låda. Det finns allt färre E50 kvar då de vanligtvis inte lönar sig rent ekonomiskt att renovera. Lycka till! :-)


Jo jag är småförtjust i M119 jag med, trevlig maskin.


+1

Re: E50amg 1996

Posted: Fri 26 Jun, 2015 23:14
by pasi
KOWALSKI 1 wrote:nu är du fast i AMG-träsket, det blir svårt att ta sig ur detta när man blir beroende på ett bra sätt :-D

Jag tror dig :-D

Re: E50amg 1996

Posted: Fri 26 Jun, 2015 23:35
by Marie
pasi wrote:
Marie wrote:Jag är inte negativ, jag bara konstaterar att Kurt hugger upp betydligt friskare 210:or i parti och minut....
Du har nog skaffat dig jobb som varar till efter 65-årsdan även om du försöker leka duracellkanin.

Kurt? Hugger han upp E50:in också?


Det gör han säkert om han får in en som ser ut som det här exemplaret.

Scorpio wrote:E50 var ju den allra sista versionen av den numera närmast klassiska M119. Här med bl.a höjd kompression och modernt tändsystem utan de mindre effektiva och även underhållskrävande fördelarlocken. Och med 5-vxl låda. Det finns allt färre E50 kvar då de vanligtvis inte lönar sig rent ekonomiskt att renovera. Lycka till! :-)


Är maskin i ordning, så har jag upptäckt att fördelarlocken inte alls utgör något problem. De M119 som har problem med fördelarlocken har andra bakomliggande problem, t.ex. fel på vevhusventilationen eller dåliga ventilstyrningar/tätningar.

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 00:01
by Jojjet
Marie wrote:
pasi wrote:
Marie wrote:Jag är inte negativ, jag bara konstaterar att Kurt hugger upp betydligt friskare 210:or i parti och minut....
Du har nog skaffat dig jobb som varar till efter 65-årsdan även om du försöker leka duracellkanin.

Kurt? Hugger han upp E50:in också?


Det gör han säkert om han får in en som ser ut som det här exemplaret.


Kanske oaktsamt av honom. Framtiden får utvisa..
En kollega berättade om en på jobbet som hade en 190 SL med VW stolar ngn gång på 70 talet. Alla retade honon för att stolarna var högre än rutan, typ.. Så han bytte den mot en amazon eller nå sånt. Bra va?

Det finns lika många sanningar, som människor! :-D

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 01:03
by aha_100
Kaxig bil! :) jag har alltid gillat w210 och skulle någon gång vilja äga en svart w210 amg sedan :)



KOWALSKI 1 wrote:nu är du fast i AMG-träsket, det blir svårt att ta sig ur detta när man blir beroende på ett bra sätt :-D



Jag var på god väg dock!

Hade haft clk 55 många år och bestämde mig för att göra mig av med den och köpa en dieselkombi tex E 350 CDI med dragkrok för å kunna dra snöskoter med osv.

Kollade på några och innan jag skulle slå till tog jag en funderare och insåg att jag skulle bli så sjukt uttråkad efter att levt med en amg som enda bil i flera år och sen sätta sig i en dieselkombi.

Så det fick bli en till amg...


btw,
Tror ni man kan montera dragkrok på en c63a? ;)

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 01:39
by N!
aha_100 wrote:Kaxig bil! :) jag har alltid gillat w210 och skulle någon gång vilja äga en svart w210 amg sedan :)



KOWALSKI 1 wrote:nu är du fast i AMG-träsket, det blir svårt att ta sig ur detta när man blir beroende på ett bra sätt :-D



Jag var på god väg dock!

Hade haft clk 55 många år och bestämde mig för att göra mig av med den och köpa en dieselkombi tex E 350 CDI med dragkrok för å kunna dra snöskoter med osv.

Kollade på några och innan jag skulle slå till tog jag en funderare och insåg att jag skulle bli så sjukt uttråkad efter att levt med en amg som enda bil i flera år och sen sätta sig i en dieselkombi.

Så det fick bli en till amg...


btw,
Tror ni man kan montera dragkrok på en c63a? ;)

sjävlklart går det men var försiktig och glöm inte bort att det är släp elller husvagn där bak när du kör ;)
Men jag tycker du skulle ha satsat på en E430 det är härlig motor

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 02:07
by aha_100
N! wrote:sjävlklart går det men var försiktig och glöm inte bort att det är släp elller husvagn där bak när du kör ;)
Men jag tycker du skulle ha satsat på en E430 det är härlig motor



Läser man på transportstyrelsen så ska det finnas max släpvikt utskrivet i reggbeviset för att bilen ska vara godkänd att ha dragkrok.

Det finns inte på någon amg förutom SUVarna har jag märkt.

Merca själva verkar inte tycka att drag på en amg är en bra ide.


Hur är det med din? är den reggad med drag?

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 06:05
by TheMPG
Båda trådarna om din AMG ihoplagda till en tråd

MVH

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 08:26
by Cpt Tuttle
N! wrote:
aha_100 wrote:Kaxig bil! :) jag har alltid gillat w210 och skulle någon gång vilja äga en svart w210 amg sedan :)



KOWALSKI 1 wrote:nu är du fast i AMG-träsket, det blir svårt att ta sig ur detta när man blir beroende på ett bra sätt :-D



Jag var på god väg dock!

Hade haft clk 55 många år och bestämde mig för att göra mig av med den och köpa en dieselkombi tex E 350 CDI med dragkrok för å kunna dra snöskoter med osv.

Kollade på några och innan jag skulle slå till tog jag en funderare och insåg att jag skulle bli så sjukt uttråkad efter att levt med en amg som enda bil i flera år och sen sätta sig i en dieselkombi.

Så det fick bli en till amg...


btw,
Tror ni man kan montera dragkrok på en c63a? ;)

sjävlklart går det men var försiktig och glöm inte bort att det är släp elller husvagn där bak när du kör ;)
Men jag tycker du skulle ha satsat på en E430 det är härlig motor


HAHAHA fick synen framför mig av en AMG som blåser på i 200 medans det bara flyger och fladdrar tallrikar, gardiner och kortlekar i husvagnen bakom.. :lol:

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 09:58
by Hellgren
aha_100 wrote:
N! wrote:sjävlklart går det men var försiktig och glöm inte bort att det är släp elller husvagn där bak när du kör ;)
Men jag tycker du skulle ha satsat på en E430 det är härlig motor



Läser man på transportstyrelsen så ska det finnas max släpvikt utskrivet i reggbeviset för att bilen ska vara godkänd att ha dragkrok.

Det finns inte på någon amg förutom SUVarna har jag märkt.

Merca själva verkar inte tycka att drag på en amg är en bra ide.


Hur är det med din? är den reggad med drag?

Nu hör ju visserligen inte detta till tråden men jag har totalt ägt 4 AMG-bilar varav 3 haft avtagbart drag.
2003 E55 AMG, 1998 C43 AMG samt min nuvarande 1992 S124 3.4 AMG. Bara C63:an som varit utan.
Pappa hade lånat min E55 och drog släp till stugan, när han vek ut för att köra om en bil kom en annan bil och körde om pappa på insidan, gillades inte av min far som vart irriterad och bjöd upp till dans, en dans som han vann :lol:

För att återgå till tråden, följde din förra 210-tråd så lär ju följa denna också :-D trevlig bil när du får till den, Lycka till!

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 12:13
by N!
aha_100 wrote:
N! wrote:sjävlklart går det men var försiktig och glöm inte bort att det är släp elller husvagn där bak när du kör ;)
Men jag tycker du skulle ha satsat på en E430 det är härlig motor



Läser man på transportstyrelsen så ska det finnas max släpvikt utskrivet i reggbeviset för att bilen ska vara godkänd att ha dragkrok.

Det finns inte på någon amg förutom SUVarna har jag märkt.

Merca själva verkar inte tycka att drag på en amg är en bra ide.


Hur är det med din? är den reggad med drag?


Ja den är då förmodligen rätt unik i det avseendet. Edit: eller rättare sagt inte alls för jag ser ju ett inlägg till nu där det tydligtvis är rätt vanligt iallafall

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 12:19
by N!
Cpt Tuttle wrote:
N! wrote:
aha_100 wrote:...

btw,
Tror ni man kan montera dragkrok på en c63a? ;)

sjävlklart går det men var försiktig och glöm inte bort att det är släp elller husvagn där bak när du kör ;)
Men jag tycker du skulle ha satsat på en E430 det är härlig motor


HAHAHA fick synen framför mig av en AMG som blåser på i 200 medans det bara flyger och fladdrar tallrikar, gardiner och kortlekar i husvagnen bakom.. :lol:

Jag hade en sådan där stor täckt släpvagn fullpackad med möbler, böcker och allt som gick att stuva in när jag flyttade och på motorvägen började jag köra om alla som "kröp" fram, ooops, glömde ju att jag hade släp :lol:

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 14:34
by Mercymercy
Är det helt vedertaget vem "Kurt" är?

Re: E50amg 1996

Posted: Sat 27 Jun, 2015 15:43
by Mimmi
Hej Pasi!

Du tycks då inte sakna arbetslust! :-)
Lycka till med reparationsarbetet. Hur länge har den varit ur trafik?
Jag funderar på i vilket skick och hur den AMG såg ut som Du skrev om för några veckor sedan men som Du avstod ifrån, efter vad jag förstod på grund av att den var för dålig?