Page 23 of 27

Re: W123 250 1980!

Posted: Thu 12 May, 2016 10:51
by kimsababy
M116 wrote:358 för alla finska svordomar det måste till utan verktyg
46 för att den är tillverkad i Sverige
08 för att den enkom får användas i Stockholmsområdet
:laughing6:



Hahahah you nailed it!!:)

Re: W123 250 1980!

Posted: Thu 12 May, 2016 10:53
by kimsababy
Det roliga var att hylsan till muttrarna inte passa helt hundra, fick slipa av litelite på muttrarna för att få på hylsan hela vägen!

Men funkade ju ändå fast lite drygt när en hylsa för 450spänn inte passar xD
Image

Re: W123 250 1980!

Posted: Thu 12 May, 2016 18:54
by Mattileinen
kimsababy wrote: lite drygt när en hylsa för 450spänn inte passar xD

Ungefär som när en adaptersats (4000sek) för w124 växellåda inte passar på om617 utan modifikation i form av uppborrning, och sedan inte hade bra lösning för lagret i vevaxeln :drinking:

Re: W123 250 1980!

Posted: Sat 14 May, 2016 22:04
by kimsababy
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: W123 250 1980!

Posted: Sat 14 May, 2016 22:15
by Hynboholm
Snart får svetsen vila! :thumbright:

Re: W123 250 1980!

Posted: Sat 14 May, 2016 22:19
by kimsababy
Hynboholm wrote:Snart får svetsen vila! :thumbright:



Aa fyfan va skönt!!!!

Re: W123 250 1980!

Posted: Sun 15 May, 2016 17:31
by kimsababy
1000kr för kromgaller till torpeden i bra skick, är det värt det???

Re: W123 250 1980!

Posted: Sun 15 May, 2016 17:45
by Hynboholm
kimsababy wrote:1000kr för kromgaller till torpeden i bra skick, är det värt det???


Om jag hade en färdig, fin bil som jag ville piffa till så hade jag köpt.
Men hade jag massor med annat att köpa innan bilen är klar,
då hade jag väntat.
Men är det i riktigt fint skick, så kostar det nog så.

Re: W123 250 1980!

Posted: Sun 15 May, 2016 21:58
by kimsababy
Hynboholm wrote:
kimsababy wrote:1000kr för kromgaller till torpeden i bra skick, är det värt det???


Om jag hade en färdig, fin bil som jag ville piffa till så hade jag köpt.
Men hade jag massor med annat att köpa innan bilen är klar,
då hade jag väntat.
Men är det i riktigt fint skick, så kostar det nog så.


Tackar

Re: W123 250 1980!

Posted: Mon 16 May, 2016 07:48
by PontusPettersson
Kollat igenom hela tråden nu på morgonen och måste säga att jag är fruktansvärt imponerad! :-D

Re: W123 250 1980!

Posted: Mon 16 May, 2016 12:12
by M116
PontusPettersson wrote:Kollat igenom hela tråden nu på morgonen och måste säga att jag är fruktansvärt imponerad! :-D


Vi är fler imponerade och hänförda "trådhängare" här. :thumbright:

Re: W123 250 1980!

Posted: Mon 16 May, 2016 13:05
by kimsababy
PontusPettersson wrote:Kollat igenom hela tråden nu på morgonen och måste säga att jag är fruktansvärt imponerad! :-D



Tack ska du ha!:) är en del jobb nedlagt och jag förstår själv inte hur jag orkat..:)

Gårdagens verk:

Image

Image

Image

Image

Image

Kassa bilder pga färgdamm å färgen var fortfarande blöt på bilderna.. Hela underredet blir mattsvart, använde mig av biltemas färgspruta med sugkopp så jag kunde spruta vertikalt. Kan även tillägga att vattenavskiljaren går inte att sätta på sprutan så köp grejer så ni kan sätta den på kompressorn istället..!

Re: W123 250 1980!

Posted: Mon 16 May, 2016 15:46
by aroncbds
Här går det framåt med stormsteg... Mycket fint arbete!! Bakaxeln ser också underbart fin ut! :-)

Ett tips jag kan komma med (med risken att starta ett diskussionskrig) är att lägga lite body även på skärmkanternas smala (nedre) ytor för att skydda mot stenskott. Det är helt klart snyggare utan, men betalar sig i längden då den ger skärmkanterna bättre skydd. :-)

Re: W123 250 1980!

Posted: Mon 16 May, 2016 16:01
by kimsababy
aroncbds wrote:Här går det framåt med stormsteg... Mycket fint arbete!! Bakaxeln ser också underbart fin ut! :-)

Ett tips jag kan komma med (med risken att starta ett diskussionskrig) är att lägga lite body även på skärmkanternas smala (nedre) ytor för att skydda mot stenskott. Det är helt klart snyggare utan, men betalar sig i längden då den ger skärmkanterna bättre skydd. :-)


Tackar!:) har faktiskt tänkt den tanken jag med, det är nåt lackeraren får lägga isåfall, de kan lägga riktigt tunna fina ytor så de knappt syns!:)

Och ett diskussionskrig lär knappast hända här :lol: :lol:

Re: W123 250 1980!

Posted: Mon 16 May, 2016 21:21
by Mattileinen
Drivaxlarna ser ut precis som de jag köpte.

Då du nu varit så noga med bilen i övrigt så skulle jag vilja passa på att säga att drivaxlarna snabbt blir rostfärgade (om man låter dem vara obehandlade, som jag gjorde...)

En liten "heads up" :-)