Hej. Var några år sedan man var aktiv här. Har nu dragit på mig ett objekt som visade sig va mycket värre än vad som förväntades karosserimässigt.. Vi får faktiskt se om jag ror hem detta eller ger upp inom tid.
Jag skulle verkligen uppskatta tips om var jag kan hitta ekonomiplåt. Tex bakskärmar)(duger med kanter) plåt till dörrar, om detta nu finns. Jag hittar då inget på Google.
Jag söker efter 2 kompletta dörrar, bagagelucka så om ngn forummedlem har rostfria sånna saker är jag mycket intresserad.
Planen är att ett amg 2 kit ska dit efter den är rostlagad. Så har ngn ett sådant eller delar av ett över så är även detta intressant. Annars får det bli glasfiber kopia..
Då det var så länge sedan jag var här så har jag helt glömt bort hur man la upp bilder? Blev mer en frågetrpd detta kanske..
E320ce - 94
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: E320ce - 94
Tjäna. Välkommen åter! Kul med en till coupe på forumet!
Tyvärr finns ingen bilduppladdning här, utan det är gratistjänster som man måste använda men i korta lag bör länk se ut enligt nedan för att få bild.
-94 var väl året dom började med vattenfärger om jag inte missminner mig. Tyvärr är många grejer listade NLA hos Mercedes och fler lär väl bli är jag rädd för...
Beroende på hur långt rosten har gått i skärmkanterna kan man bygga nya med tunnplåt och svets själv om det bara är själva läppen som tagit stryk.
Du bör väl leta tidigare dörrar på skrotar etc., 1993 och äldre, dom har i allmänhet klarat sig bra med lösningsmedelsbaserad färg. Jag köpte själv i somras en komplett dörr från skroten på västerslätt, från en turmalingrön -96 som hade gått 15.000 mil, men totalt j#$%&a genomrutten plåt, det jag var ute efter var fönsterhissmekanismen, som kärvar på min coupe.
Länka från facebook m.fl. går inte helt jättebra.
Så blir det på dette vis
Tyvärr finns ingen bilduppladdning här, utan det är gratistjänster som man måste använda men i korta lag bör länk se ut enligt nedan för att få bild.
-94 var väl året dom började med vattenfärger om jag inte missminner mig. Tyvärr är många grejer listade NLA hos Mercedes och fler lär väl bli är jag rädd för...
Beroende på hur långt rosten har gått i skärmkanterna kan man bygga nya med tunnplåt och svets själv om det bara är själva läppen som tagit stryk.
Du bör väl leta tidigare dörrar på skrotar etc., 1993 och äldre, dom har i allmänhet klarat sig bra med lösningsmedelsbaserad färg. Jag köpte själv i somras en komplett dörr från skroten på västerslätt, från en turmalingrön -96 som hade gått 15.000 mil, men totalt j#$%&a genomrutten plåt, det jag var ute efter var fönsterhissmekanismen, som kärvar på min coupe.
Länka från facebook m.fl. går inte helt jättebra.
Code: Select all
[img]http://www.mbsca.se/img/coupe.jpg[/img]
Så blir det på dette vis
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 85 guests