Marie wrote:Pasi, jag kan ärligt och uppriktigt erkänna, att om jag inte hade följt reparationen 2014 av min egen M119, så hade jag varit lika enveten som du. Det skulle bara gått att fixa det hela på ett enklare och billigare sätt.
Jag minns när jag som 22-åring "renoverade" en 60 hp Ford V8 sidventilspis på hobbyrumsgolvet hos svärfar...![]()
![]()
![]()
Den hade stått stilla i ett fuktigt ouppvärmt uthuskällargarage i 13 år, och en kolv satt ordentigt fast så att jag fick slå ut den med ett tilltäljt vedträ och slägga....
Hela bilen var ett fullblods idiotprojekt som jag köpte av min farfar = första ägaren. Jag kom till körbart chassi men halvvägs igenom kaross (rostberg) och inredning (40 rums mushotell) kroknade jag, och 4 barn och renoveringskrävande 30-talshus kom emellan. För några år sedan kapitulerade jag äntligen på riktigt och sålde hela rasket, om än med sorg i hjärtat.
Därför det är bra med forum så man kan utbyta erfarenheter

