Att tänka på vid batteribyte på A-klassen?

Här diskuterar vi modellerna W168, W169, W176, X156, W245, W246, W414 och W415.
Miguel
Prospect
Prospect
Posts: 27
Joined: Wed 12 May, 2004 22:27

Att tänka på vid batteribyte på A-klassen?

Postby Miguel » Fri 22 Sep, 2006 10:47

Jag har en klåfingrig kille på 5 år som tände innerbelysningen
sist vi var ute och åkte (mån 18/9 -06). Idag fredag (22/9 -06)
var batteriet helt torrt när tjejen skulle ut och klösa lite med "Silverpilen" :roll:
Batteriet bytte jag i våras.

Det jag undrar är vad ska man tänka på, efter batteribyte eller
som i mitt fall, ett heltorrt batteri?

Jag syftar t.ex på att man ska "kalibrera" fönsterhissarna med att
hissa ner till botten och sedan hissa upp och hålla i knappen under
1 sek. när rutorna är stängda, och även ställa in ESP'n genom att vrida
ratten fullt till vänster och sedan till höger. Är det något mer man bör göra?

Jag tänkte starta bilen med startkablar, köra en sväng på 3,5 mil
och hämta en batteriladdare jag ska låna och sedan 3,5 mil hem för att
koppla på den över natten. Räcker det sen, eller?
B 170 -08 Silver, aut
A 160 L Elegance -02, Silver, aut.
A 160 Classic -00 Silver

Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest