Min A140 -99 DÖR

Här diskuterar vi modellerna W168, W169, W176, X156, W245, W246, W414 och W415.
Mums83
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 09 Feb, 2007 12:07

Min A140 -99 DÖR

Postby Mums83 » Fri 06 Apr, 2007 23:42

Körde ca: 20mil i sträck och så dog den helt plötsligt, försökte starta den men den tände inte.
Efter ca: 20min startade den utan problem och gick jämt och fint, körde en ca: 5mil till och sedan dog den igen.
Fortsatte så, gick en bit och dog. Fick tillslut tag på en verkstad med felkodsläsare (i norravärmland vid norskagränsen är det inte lätt).
De hittade att en kabel till batteriet var lite lös. När jag hämtade den en vecka senare så gick den ca: 20mil igen och sedan dog den, fick igång den igen efter en stund, körde någon mil och död. Höll på så några gånger.
Testade att ha på full värme och full fläkt och kunde då köra de ca: 30 mil hem.

Behöver nu hjälp!
Vad skall jag göra, har ingen lust att lämna in den igen och betala 1000 spänn utan att den går det minsta bättre.

Mums83
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 09 Feb, 2007 12:07

Postby Mums83 » Thu 12 Apr, 2007 20:19

Är det ingen som har någon idé om vad det kan vara.

User avatar
Fotografen
Guru
Guru
Posts: 6598
Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
Location: Östgöte, guskelôv!

Postby Fotografen » Thu 12 Apr, 2007 20:27

Har aldrig mekat A-klass men det skulle kunna vara täppt bränslefilter eller vacuum i tanken pga något knas med tankvetilationen, det kan vara knepigt på moderna bilar med kolkanister, mycket slangar och grejor.
Men detta förklarar inte varför den går med värmen på!

Mums83
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 09 Feb, 2007 12:07

Postby Mums83 » Thu 12 Apr, 2007 21:24

Bränslefilteret har jag nyss bytt, blev ingen förbättring.

Mums83
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 09 Feb, 2007 12:07

Postby Mums83 » Fri 13 Apr, 2007 13:52

Det behöver inte vara något med värmen, det var bara något psyk-greje från min sida. Skall testa öppna tanklocket nästa gång jag får stopp och se ifall det kan vara något med vacuum i tanke.

Mums83
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 09 Feb, 2007 12:07

Postby Mums83 » Mon 16 Apr, 2007 06:59

Det var inte vacuum i tanken heller


Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests