Ni som bytt luftmassemätaren eller styrboxen!
Kan ni förklara vad som hände med er bil när den gick sönder, om den stannade helt plötsligt,
om den gick ojämt m.m.
Har själv ett konstigt problem med att den stannar utan anledning och efter 10-20 min
så startar den som om inget hade hänt.
Om man försöker starta den under tiden så är det som om den inte kan tända bensinen.
Dela med er av era problem så man slipper slita sitt hår!
Ni som bytt luftmassemätaren eller styrboxen!
Om luftmängdmätaren är dålig brukar motorn dö på tomgång aldrig när man kör och det går att starta direkt efter den har dött. Ett annat vanligt fel är att tändspolemodulen blir dålig då misständer motorn men har aldrig varit med om att motorn dör pga det felet.
En sak som brukar hända på andra modeller är att varvtalsgivaren som mäter på svänghjulet blir dålig när den är en viss temperatur. När den svalnat lite går det att starta igen och kan fungera flera dagar i sträck. Ger inga felkoder och går inte mäta fram om den inte krånglar precis när man mäter.
Lars-Erik
En sak som brukar hända på andra modeller är att varvtalsgivaren som mäter på svänghjulet blir dålig när den är en viss temperatur. När den svalnat lite går det att starta igen och kan fungera flera dagar i sträck. Ger inga felkoder och går inte mäta fram om den inte krånglar precis när man mäter.
Lars-Erik
Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 22 guests