Generatorbyte!
Generatorbyte!
Undrar om det är svårt att byta generator på en A-klasse. Har en 99:a som gått 25000mil och har byt det mesta själv, tänkte göra ett försök på generatorn men den sitter lite avigt till tycker jag.
bilar med AC är lite krångligare än de utan för då sitter generatorn innanför ac kompressorn. mitt tips om du inte har en lyft är att du pallar upp bilen med riktiga lyftpallar på högsta läget på alla fyra lyftpunkterna så bilen kommer högt upp så du kan ligga under den och ha lite plats mellan dig och bilen, för remmen är inte det roligaste att byta eller lägga av och på, inte ens om du har en tvåpelarlyft. det är mitt tips.
mvh
mvh
Det går "ganska bra" att byta på bensinare, dieseln har vattenslangar till generatorn å då blir det genast mycket trångt..
/////AMG -77
2005 - C55 /////AMG S203 SÅLD
2001 - E55T 4-Matic /////AMG S210
2000 - C43- 5,4L /////AMG S202
1995 - C36 /////AMG W202 - SÅLD -Skrotad -Står på Museum i Kramfors
2005 - Aeon Cobra 220 - fyrhjuling.
2005 - C55 /////AMG S203 SÅLD
2001 - E55T 4-Matic /////AMG S210
2000 - C43- 5,4L /////AMG S202
1995 - C36 /////AMG W202 - SÅLD -Skrotad -Står på Museum i Kramfors
2005 - Aeon Cobra 220 - fyrhjuling.
Nu låter generatorn inte riktigt som den ska, inte så mycket mil (10500) men det kanske är placering som knäcker den.
Såg att någon hade bytt själv här, vad ska man ta när man ändå är där, remmen givetvis, remspännare?
Har Ni några bra tips? Är en 160 med AC.
Vore grymt bra om det fanns bilder.
Såg att någon hade bytt själv här, vad ska man ta när man ändå är där, remmen givetvis, remspännare?
Har Ni några bra tips? Är en 160 med AC.
Vore grymt bra om det fanns bilder.
300 D -88 45000+
A 160 -99 9500
E 220 D -97 11 000
A 160 -99 9500
E 220 D -97 11 000
ja det är lagren som blir dåliga, rullen på spännanordningen är skruvad likt de andra rullarnma barra att skruva bort. jag har också gått tillväga likadant när jag bytt remmar på a klass ibkand har jag tagit en grov ståltråd och böjt änden på den och med hjälp av den dragit ner remmen det som har behövts där det är som trängst mvh
Tack för alla tips, nu sitter en renoverad generator på plats. Gick förvånansvärt bra.
Dessvärre låter bilen fortfarande som en elbil så det är väl någon av de andra prylarna som är trött, ac, vattenpump, vad mer kan det vara?
Det mest spännande var att jag lämnade in den på felsökning på mercedes innan jag bytte, och de var säkra på att det var generatorn....
Dessvärre låter bilen fortfarande som en elbil så det är väl någon av de andra prylarna som är trött, ac, vattenpump, vad mer kan det vara?
Det mest spännande var att jag lämnade in den på felsökning på mercedes innan jag bytte, och de var säkra på att det var generatorn....
300 D -88 45000+
A 160 -99 9500
E 220 D -97 11 000
A 160 -99 9500
E 220 D -97 11 000
Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests