MB200 - rycker och stannar vid körning - Hjälp!!

Här diskuterar vi modellerna W168, W169, W176, X156, W245, W246, W414 och W415.
andreas.svensson
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Wed 08 Aug, 2007 09:10
Location: Göteborg

MB200 - rycker och stannar vid körning - Hjälp!!

Postby andreas.svensson » Wed 08 Aug, 2007 10:08

Jag är värdelös på bilar och behöver tips och hjälp.

Detta är problemet:

Jag har en MB200 -88, sedan ett år tillbaka. För ett par månader sedan började problemet. Ofta så börjar bilen att rycka/hoppa och jag får ingen reaktion när jag gasar. Då stannar bilen ofta. Ibland går den igång med en gång efteråt, men ibland är det svårare att få igång den.

När den har väl har ryckt/hoppat och jag väl har fått igång den igen, så går den fint....Tills någon dag senare, då samma sak händer.

I min noja har jag uppmärksammat följande;

*Det händer så gott som alltid i början av en färd, gärna på morgonen

*Det händer OFTA då det regnar

*När den har strulat, så har det varit i uppförslutning. OBS, ej för lågt varvtal.

Jag har haft bilen på verkstad som gick igenom bränsletillförsel och elektronik, men de hittade inget fel.

Så nu söker jag alla tips jag kan få. Är det någon som även skulle känna till någon verkstad som är BRA på Mercedes i göteborgsområdet, skulle jag bli glad. Hedins Bil finns ju, men de är ju vrål-dyra....

andreas.svensson
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Wed 08 Aug, 2007 09:10
Location: Göteborg

Postby andreas.svensson » Mon 20 Aug, 2007 16:54

Jag svarar på mitt eget inlägg. Jag har nu fått tillbaka bilen från verkstaden, den har gått bra sedan dess och jag hoppas verkligen att de har hittat felet. Enligt verkstaden var det en serie med fel. Rotor och fördelarlock var slitna och behövdes bytas. Men framför allt var det en spricka i en packning till bränlsepumpen, som gjorde att det kom in luft. Detta kan enligt verkstaden vara orsaken till att bilen stannar. Vad tror ni? låter det relevant?


Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests