Min A140 -99 dör när man varvar den. På början kändes det som jag hade fått bensinstop, fanns ingen kraft i den. Men efter att ha tankat upp den gick den bra igen och jag körde till jobbet.
Men när jag skulle starta den igen på väg hem så kunde jag inte köra därifrån, den gick bra på tomgång men när man gasade så började den hosta och till slut stanna. Jag lät den stå på i tomgång i 20 minuter och sakta men säkert kunde man börja varva och köra hemåt. Var dock tvungen att stanna flera gånger längs vägen för att låta den gå på tomgång.
Jag hade inne den på verkstaden (ej märkesverkstad) där dom inte hittade något fel men gissade på styrboxen. Blev tipsad att kolla upp den hos Mercedesverkstaden.
Jag provade dock häromdagen med startgas och då gick den bra, så det känns som om det vore något med bränslesystemet, att den inte får nog med bränsle.
Ska försöka bogsera iväg den till verkstaden men vill gärna höra om det är någon som haft liknande problem eller tips om vad som kan orsaka detta.
Tackar på förhand!
A140 -99 Dör vid varvning.
Re: A140 -99 Dör vid varvning.
Tjena!
A-klass brukar ha problem med soppa pumpen som tappar effekten istället för att ge upp helt. Prova mäta upp bränsle trycket under körning.
Mvh
Kl4z
A-klass brukar ha problem med soppa pumpen som tappar effekten istället för att ge upp helt. Prova mäta upp bränsle trycket under körning.
Mvh
Kl4z
Re: A140 -99 Dör vid varvning.
Jag hade bilen inne för felsökning, de visste in vad det va men de gissade på skit som kom in via vevhusventilationen genom luftmassemätaren och att det var det som strulade till att. Kopplade bort den ventilationen och det blev inte bättre.
Jag mätte då trycket på bränslepumpen och kom upp i 0,3bar. Köpte en biltemapump för 500kr som (passade in i pumphuset) och efter det så går den som en klocka igen!
Jag mätte då trycket på bränslepumpen och kom upp i 0,3bar. Köpte en biltemapump för 500kr som (passade in i pumphuset) och efter det så går den som en klocka igen!
Re: A140 -99 Dör vid varvning.
marrado wrote:Jag hade bilen inne för felsökning, de visste in vad det va men de gissade på skit som kom in via vevhusventilationen genom luftmassemätaren och att det var det som strulade till att. Kopplade bort den ventilationen och det blev inte bättre.
Jag mätte då trycket på bränslepumpen och kom upp i 0,3bar. Köpte en biltemapump för 500kr som (passade in i pumphuset) och efter det så går den som en klocka igen!
Hej
Hur mäte du trycket jag har ungefär samma problem kan du snälla hjälpa mig.. Förklara lite mer va som hände
Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest