A-klass w168 -00 Start problem

Här diskuterar vi modellerna W168, W169, W176, X156, W245, W246, W414 och W415.
Mbstefan
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Sun 03 Jun, 2018 11:36

A-klass w168 -00 Start problem

Postby Mbstefan » Wed 06 Jun, 2018 16:07

Hej


Gumman skulle hämta mig på jobbet..

Har inte haft några tendenser tidigare.. Det här kom helt plötsligt, bilen var varm och vi hann köra en liten bit, sen stannade den. Bilen startar igen men är orkeslös och stannar.. Går att starta, men reagerar ej på gaspådrag, går lite illa och stannar efter en stund.

Den fick åka dolly hem..., Kopplade upp den mot Autocom, men fick inga uppenbara felkoder, ng. om lamda.. Men jag misstänker att Autocom inte är helt kompatibelt med den här MBn heller.. Har testat den på några andra stjärnvagnar, E-55 o w210, w211, med blandat resultat..

Plockade bort luftm.m och spjällhus, gjorde rent.., men ingen skillnad. Bord nog mäta bränsletrycket, men hade ej rätt anslutning. ( Det blev en Peugot 206 inköpt lite hastigt för att lösa transportproblemet..)


Har nu en mindre Mercedes samling på gårn... ;(

Någon som har ng. tips? , eller behöver en reservdelsbil, ganska nybes. med nya skivor o belägg..o nån fjäder i bak.



// Stefan

User avatar
Fotografen
Guru
Guru
Posts: 6598
Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
Location: Östgöte, guskelôv!

Re: A-klass w168 -00 Start problem

Postby Fotografen » Thu 07 Jun, 2018 01:13

Rent spontant skulle jag säga att den inte får soppa nog för att orka göra något vettigt. De bilar jag råkat ut för med detta problem har haft fel på bränslepump/bränslefilter/tryckregulator. Att det kom plötsligt får mig att gissa på pumpen eller dess elmatning.
Hur långt har den gått?
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!

Mbstefan
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Sun 03 Jun, 2018 11:36

Re: A-klass w168 -00 Start problem

Postby Mbstefan » Sat 09 Jun, 2018 14:19

Jo, soppa pumpen, kan ha gjort sitt..och det var väl första tanken.., den går iaf. (surrar o stoppar) så den verkar ju få upp trycket. Är det två pumpar på de här? Den har gått runt 25 000m


Return to “A-Klass, GLA, B-Klass och Vaneo/Citan”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests