Ett enkelt sätt att kolla om glödstiften är hela
Ett enkelt sätt att kolla om glödstiften är hela
Jo, ta loss glödhattarna från glödstiften, sen tar ni en strömkabel från ett batteris plus pol och duttar på stiften, blir det en liten gnistra så är dem hela och händer det ingenting så är det dags att byta stift.
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
-
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 110
- Joined: Sat 19 Jan, 2008 15:06
- Location: Kungälv, 3mil norr om gbg
Re: Ett enkelt sätt att kolla om glödstiften är hela
Man kan ju bha dom inkopplade å lägga dom i handen också De lyckades min far göra och tro de eller ej, de glödstiftet funkade
Re: Ett enkelt sätt att kolla om glödstiften är hela
mbadriver wrote:Man kan ju bha dom inkopplade å lägga dom i handen också De lyckades min far göra och tro de eller ej, de glödstiftet funkade
Hehehe du elaka människa
Re: Ett enkelt sätt att kolla om glödstiften är hela
Mäta glödstiften med multimeter, och se om man får korrekta värden är inte ett alternativ? Kortis i ett glödstift betyder ju gnista vid batterikoppling, men inte ger det motorn starthjälp...
Korrekta värden tror jag varierar beroende på vilka stift det är frågan om, men min 250D ska ha 0.75-1.5ohm vid driftstemp.
B!
Korrekta värden tror jag varierar beroende på vilka stift det är frågan om, men min 250D ska ha 0.75-1.5ohm vid driftstemp.
B!
Return to “Gör det själv! (DIY)”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests