Byte förgasarmembran på Pierburg/Stromberg

Medlemmarnas egna tips, knep & knåp.

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Byte förgasarmembran på Pierburg/Stromberg

Postby M116 » Sat 13 Jun, 2015 12:57

För detta ändamål krävdes ett membran som heter 000 071 08 26 till min 200T -86.

Image

Börja med att lossa påfyllningslocket och dra upp kolven.

Image

Dra ur kontakten till vakuumklockan och lossa skruven som håller klockan mot förgasaren. Vik klockan åt sidan.

Image

Image

Lossa de yttre skruvarna som håller ihop midjan på förgasaren.

Image

Observera att på en av skruvarna sitter ett plåtbleck med förgasarens ID-nummer. Tappa/släng inte bort denna, utan återmontera den senare!

Image

Lyft på förgasarlocket, ta bort fjädern och dra upp membranet tillsammans med förgasarkolven. Observera gummiklacken i membranet vid återmontering!

Image

Image

Lossa nu de fyra skruvarna som håller membranet ihop med kolven. Lyft bort membranstödet (kan vara limmad, kan behövas petas med en trubbig mejsel eller dyl. för att lossa membran och krage från kolven) Observera gummiklacken även här vid återmontering!

Image

Image

Gör rent samtliga ytor, och återmontera i omvänd ordning. Innan ni skruvar på påfyllningslocket skall en skvätt ATF-olja fyllas i förgasaren.

Image

Och när locket nu ska på så kan det gå segt för kolven innan locket ligger an mot förgasaren, hav tålamod.

Image

Lycka till! :wink:
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

Return to “Gör det själv! (DIY)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests