För detta ändamål krävdes ett membran som heter 000 071 08 26 till min 200T -86.
Börja med att lossa påfyllningslocket och dra upp kolven.
Dra ur kontakten till vakuumklockan och lossa skruven som håller klockan mot förgasaren. Vik klockan åt sidan.
Lossa de yttre skruvarna som håller ihop midjan på förgasaren.
Observera att på en av skruvarna sitter ett plåtbleck med förgasarens ID-nummer. Tappa/släng inte bort denna, utan återmontera den senare!
Lyft på förgasarlocket, ta bort fjädern och dra upp membranet tillsammans med förgasarkolven. Observera gummiklacken i membranet vid återmontering!
Lossa nu de fyra skruvarna som håller membranet ihop med kolven. Lyft bort membranstödet (kan vara limmad, kan behövas petas med en trubbig mejsel eller dyl. för att lossa membran och krage från kolven) Observera gummiklacken även här vid återmontering!
Gör rent samtliga ytor, och återmontera i omvänd ordning. Innan ni skruvar på påfyllningslocket skall en skvätt ATF-olja fyllas i förgasaren.
Och när locket nu ska på så kan det gå segt för kolven innan locket ligger an mot förgasaren, hav tålamod.
Lycka till!
Byte förgasarmembran på Pierburg/Stromberg
Byte förgasarmembran på Pierburg/Stromberg
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Return to “Gör det själv! (DIY)”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests