Tänkte lägga ut min S 500 L till försäljning. Tänkte först erbjuda ett bra pris till forumets medlemmar innan jag lägger ut den på nätet.
Lite fakta om bilen:
Historik:En brukare i Tyskland. Jag köpte bilen av en forummedlem i höstas och han importerade den till Sverige. Bilen har varit i Sverige sedan 2008-08-14.
Mil: 17000, Full servicebok,
Utr:Bilen är mycket välutrustad med några mindre vanliga option. Det som gjorde att jag föll för denna bil är lack och inredningskombinationen med Läder exclusive. Läder exclusive innefattar förutom stolar, mörkgrå läderklädda dörrsidor, läderklädd hatthylla samt hela instrumentpanelen och konsoller i läder med snygga sömmar. Vidare är det ljusgrå alcantara/mocka i tak och på A, B och C-stolpar. Detta i kombination med trä/läder ratt och kurvhandtag i trä mm ger en alldeles speciell upplevelse. En bonus är en liten remote kontroll som styr Komanden, bra om man nu någon gång skulle hamna i baksätet. Lägg sedan till all övrig utrustning och livet bakom ratten blir nått utöver det vanliga. ZAS fungerar och bilen drar strax under litern på landsväg. För den som så öskar är bilen reggad med 20” och 275or runt om, men bilen säljs med 18” AMG originalfälgar till W220 med bra däck (275 bak och 255 fram). 18” MB orginalfälgar med nästan nya dubbdäck finns (245 45 18).
Utrustning som är utöver standard:Färg: 182 Almandine svart metallic
- 220 parkeringshjälp fram och bak
- 247 Eljusterbara stolar från och från baksätet på höger sida
- 249 Automatisk ”nedvridning” av höger spegel vid back
- 260 utan modellbeteckning på bakstam
- 275 minnespaket för stol, speglar och ratt
- 284 ratt och växelväljare i trä/läderkombination
- 315 telefonkort D2 Debitel
- 347 telefon med SOS knapp i taket
- 352 Comand med navigation
- 401 komfortsäten med ventilation och värme
- 414 El-sollucka i glas med tiltfunktion
- 479 ZAS (cylinder cut-out system)
- 511 läder exclusive I mörkgrått skin/antracit
- 540 Roller blind för bakrutan
- 551 larm med nivå-sensor för bogsering
- 596 tonade rutor, dubbelglas med värmereflektion runt om
- 600 Strålkastarspolning
- 673 batteri med högre kapacitet, 100Ah
- 682 Brandsläckare
- 731 Valnötsrot i träpaneler
- 800 Modellkod -00
- 810 Bose sound package
- 813 röststyrning för telefon
- 816 remote kontroll till komanden
- 819 CD växlare Alpine
- 860 TV modul
- 872 komfortstolar i baksätet med värme och pneumatisk inställning
- 875 uppvärmda spolarmunstycken och behållare
- Dragkrok som är avtagbar
Jag har rekondat lädret och lack och bytt några parkeringssensorer mer har jag inte hunnit med. Bilen säljs till förmån för annat projekt. Bilen finns i Karlstad
Prisförslag 139 000
PM eller ring