Silverfärgad C180K från 2006

Här kan du sälja eller byta bort din Mercedes! OBS! Endast Mercedes-annonser! Och inga Blockettips eller liknande.
sl60 ///AMG
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Silverfärgad C180K från 2006

Postby sl60 ///AMG » Sun 14 Nov, 2021 22:12

Har nu bestämt mig att gå vidare med en annan C-klass, och vill här ge den som har tid, kunskap och intresse att ta över min W203:a som har tjänat mig troget i över 10 år. Om ingen är intresserad så kommer den att gå ut på blocket alternativt gå som dellikvid för nya bilen. Ärliga fakta kring bilen är:

Regnummer XJN300
Bilen finns i Stockholm eller Norrtälje/Väddö.
Silverfärgad C180K kombi från 2006 (sista året med denna kaross).
Drygt 24.000 mil på mätaren.
Motorn går bra, och automatlådan är det inga fel på.
Besiktigad utan anmärkning fram till 2022-09-30.
Inredning är Classic med svart tyginredning som är hel.
Det finns några dörrslag, men inte så mycket att orda om.
Hyggligt (Bridgestone) nya sommardäck på lättmetallfälgar.
Hyggliga (Hakkapelitta) dubbade vinterdäck, men de sitter på rostiga stålfälgar (som när jag köpte bilen).
Mycket har blivit utbytt under åren men nu senast kamkedja, drev och ventiler vid 22.000 mil, nytt kylmedel i AC i (år), nya skivor bak i (år), ny vindruta (i år), nya torkarblad runt om (i år), ny torkarmotor bak (i år) med mera som jag säkert glömt. Finns dock kvitton på allt om så önskas.
Finns även nya stjärna fram (omonterad) eftersom några uslingar bröt av den förra. Finns även två uppsättningar oljefilter och det är väl dags för oljeservice nu.

Allt fungerar förutom (enligt min vetskap) värmedyna i sitsen på förarplatsen, och värmen i backspeglarna har en tveksam funktion. Dock så finns det två stora nackdelar. Dels höger framskärm har börjat rosta i framkant mot ljusinsatsen och här måste man räkna med att på sikt byta ut skärmen. Den andra trista saken är att anslutningen för spolarvätskan till bakre torkaren började droppa. Detta medförde att handtag och låskista ärgade sönder men kistan är utbytt till en ny och orginal handtag är inköpt. Det var när jag skulle byta ut detta handtag som jag upptäckte att läckaget med spolarvätska tyvärr även medfört att backluckan har rostat inifrån, vilket betyder att har man inte speciella skills med plastic padding, då återstår det nog bara att byta hela bakluckan.
Den har även en egenskap att då den varnar för att man har dragit över serviceintervallet (vet inte hur man nollställer) så varnar den samtidigt för kylarvatten och spolarvätska (trots att dessa är fulla) :-D Anter att detta löses genom att göra nollställning av serviceintervallet.

Prisbild 20.000 kr, och ingen prutmån. Eventuella intresserade måste dock höra av sig till mig innan lördag den 20/11, eftersom jag annars troligen låter den gå som dellikvid till bilbytet.

/Håkan
hakan.nordell@outlook.com alternativt PM här på forumet.

Return to “Mercedes BILAR SÄLJES/BYTES”