Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Artiklar, reportage och nyheter, gamla som nya, för den kulturella kompetensens bevarande inom Mercedesvärlden!
vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby vic viper » Mon 26 Mar, 2012 20:23

Hur kan man bekymra sig över fel som inte ens uppstått, och sedan gaffla ut sitt missnöje i sociala medier när det inte ens drabbat dig, vad har du för glädje av detta?
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Hynboholm » Mon 26 Mar, 2012 21:47

Ja, och varför köpte du en så dålig bil, Maximus?

User avatar
Maximus79
Proffs
Proffs
Posts: 261
Joined: Mon 12 Feb, 2007 16:27
Location: Borås
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Maximus79 » Tue 27 Mar, 2012 20:09

vic viper wrote:Hur kan man bekymra sig över fel som inte ens uppstått, och sedan gaffla ut sitt missnöje i sociala medier när det inte ens drabbat dig, vad har du för glädje av detta?



Eftersom att jag har försökt få svar från MB Swedens kundservice angående detta fel och varför alla andra länder som har detta problem tar det som goodwill medan MB låtsar som det regnar, som kund har jag rätt att få svar på mina frågor,men MB kundomtagning och kund fokus är rena skämtet

Angående felet så är det bara en tidsfråga innan dessa motorer trillar in på löpande band och när du väl råkar ut för detta ja då sitter man i klistret, MB känner till problemet men vägrar lämna någon som helst info till kunden man är helt utlämnad åt slumpen det är inte det jag kallar kundfokus

User avatar
Maximus79
Proffs
Proffs
Posts: 261
Joined: Mon 12 Feb, 2007 16:27
Location: Borås
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Maximus79 » Tue 27 Mar, 2012 20:18

Hynboholm wrote:Ja, och varför köpte du en så dålig bil, Maximus?


Ja om alla skulle tro allt som står i ett forum så skulle man inte gå utanför dörren,det är ingen dålig bil det är en av MB bästa bilar jag köpte den för jag ville ha den!!,när det gäller felet så är det 2 skilda saker

Som kund har du vissa rättigheter oavsett om du köper en bra bil eller en dålig bil,hur skall man veta att alla talar sanning i ett forum`? eftersom man inte är någon expert så kanske man inte kan göra en korrekt bedömning av felet eller omfattningen av problemet

när tråden på forumet började ta upp detta ämne så fanns det inte så mkt info angående detta fel som man har läst sig till idagsläget och då trodde jag inte att detta fel skulle vara i denna omfattning just därför köpte jag en BRA bil

har du några mer frågor så svara jag gärna på dom

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Hynboholm » Tue 27 Mar, 2012 20:37

Det är inte meningen att reta upp dig! Blev bara nyfiken varför du har en bil med en motor som du uppenbarligen tycker så illa om...?

User avatar
Maximus79
Proffs
Proffs
Posts: 261
Joined: Mon 12 Feb, 2007 16:27
Location: Borås
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Maximus79 » Tue 27 Mar, 2012 20:46

Hynboholm wrote:Det är inte meningen att reta upp dig! Blev bara nyfiken varför du har en bil med en motor som du uppenbarligen tycker så illa om...?



No hard feelings mister

man får ge och ta alla har rätt att ifrågasätta om dom undrar något


Return to “Gammalt & nytt från Mercedesvärlden”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests