Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Artiklar, reportage och nyheter, gamla som nya, för den kulturella kompetensens bevarande inom Mercedesvärlden!
User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby André MBSCA » Wed 02 Nov, 2011 18:15

______________________________________

Image
Image
______________________________________

Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Vill du ha mer, och snabbare, information om vad som händer i Mercedes-Benz värld så har
vi ett förslag:
Gilla oss på Facebook!
Vi kommer att se till att du får både nyttig och rolig information. Snabbt :)

Kom in och gilla oss redan idag! http://tr.anp.se/track?t=c&mid=1383272& ... desSverige

Mercedes-Benz

http://www.facebook.com/MercedesSverige
______________________________________
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Jojjet
Guru
Guru
Posts: 5980
Joined: Mon 25 Oct, 2004 07:32
Location: Vnrl

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Jojjet » Thu 17 Nov, 2011 17:14

Synd man inte har Facebook... Och inte kommer att skaffa heller....

Tycker t.o.m att det är rysligt bedrövligt att man på SR P3 o SR P4 gör REKLAM för skiten... Sveriges radio skall väl inte föra reklam?
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby torake » Thu 17 Nov, 2011 17:55

Våga vägra facebook.

För komplicerat att hålla isär sitt privata och affärsmässiga jag på FB tycker jag, därför har jag sagt upp mitt konto.

Om mercedes vill publicera nyheter tycker jag att de borde ha råd att göra detta på sin egen webbplats.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
prototypen
Expert
Expert
Posts: 589
Joined: Sat 09 Dec, 2006 16:49
Location: Göteborg

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby prototypen » Thu 17 Nov, 2011 20:14

Eftersom de sociala media ökar i användning är det väl inget fel att finnas där?
Nyheterna meddelade idag att 50% av svenska befolkningen faktist finns på Facebook.

Många kanske inte vill använda forum av detta slag för frågor med svar från privatpersoner och deras egna erfarenheter, det är också ett lättare sätt att ställa frågor än tex. kontakta en återförsäljare. Visst har MB sin egen hemsida men det är många gånger lättare att om ett företag finns på FB ställa frågan och även ge feedback bra eller dålig?? Själv har jag många gånger ifrågasatt Viasat Motor varför de visar fotboll på bästa sändningstid istället för just motor som jag köpt kanalen för.

Klippte ut en fråga som just idag fanns på Mercedes-Benz FB.


Kaj Svensson
Vet ni varför Iphone 4S ej fungerar ihop med den Iphone Cradle som jag köpt av Mercedes?
Ligger felet i Cradlen eller hos Iphone?

för 9 timmar sedan


Mercedes-Benz Sverige
Hej Kaj. Vi kollar upp och återkommer...

för 9 timmar sedan


Mercedes-Benz Sverige
Hej Kaj. Apple har ändrat i sin mjukvara utan att meddela biltillverkarna vilket gör att hållaren inte fungerar till iPhone 4S.
Vår utvecklingsavdelning håller på att ta fram en uppdaterad mjukvara men vi vet tyvärr ännu inte när den kommer....

för 5 timmar sedan

Kaj Svensson
Ok, kan jag bli meddelad när uppdateringen kommer, och tack för hjälpen.

för 5 timmar sedan


Mercedes-Benz Sverige
Hej igen Kaj. Då detta är ett tillbehör så är ägarna inte listade som om det vore en vital bildel..
Det bästa är om du kan hålla kontakt med din återförsäljare och be dem höra av sig när den kommit.

för 4 timmar sedan

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby M116 » Fri 18 Nov, 2011 15:06

Att 50% av befolkningen gör något behöver inte betyda att de för den saken skull gör nåt bra eller vettigt. När vi ändå är inne på siffror så konstaterades även i dagarna att de flesta SMS:ar och mailar bakom ratten i sina smartphones. Säger inte så mycket om hur urbota dumt det är - bara att många gör det.....

Kolla bara vilka bilar som ligger i försäljningstoppen, Volvo V70 och VW golf. Vill knappast hålla med merparten av svenska folket i deras bilval. Skulle ju inte hänga här i så fall :mrgreen:

Har valt att ladda ner samtliga Daimler AG:s appar där man kan följa nyhetsuppdateringen på Mercedesfronten. :wink:

och NEJ, jag har inte FB appen i luren!!! :mrgreen:
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

Uky
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1654
Joined: Sun 04 Apr, 2004 16:29
Location: Onsala, Halland

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Uky » Fri 18 Nov, 2011 16:09

http://www.bonton.se

Gå in under "Galleri Lindström"

Och klicka sedan på "12" i vänsterkolumnen.

:robot:

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby M116 » Sat 19 Nov, 2011 10:47

Uky wrote:http://www.bonton.se

Gå in under "Galleri Lindström"

Och klicka sedan på "12" i vänsterkolumnen.

:robot:


Asg!

Image
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby vic viper » Sat 19 Nov, 2011 11:45

Pinsamt att folk ska behöva spy ut diverse allehanda tillmälen så fort FB kommer på tal, gillar ni inte FB, använd det inte, så enkelt är det faktiskt.

FB är ett socialt media i tiden, så varför skulle inte Mercedes använda det?, jag har mycket svårt att tänka mig att Mercedes deltagande i FB skulle generera negativ publicitet, skulle det vara så får någon gärna tala om det för mig.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

User avatar
snowman
Guru
Guru
Posts: 2812
Joined: Tue 01 Nov, 2005 16:53
Location: Hedemora, Dalarna
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby snowman » Sat 19 Nov, 2011 11:50

torake wrote:Våga vägra facebook.

För komplicerat att hålla isär sitt privata och affärsmässiga jag på FB tycker jag, därför har jag sagt upp mitt konto.

Om mercedes vill publicera nyheter tycker jag att de borde ha råd att göra detta på sin egen webbplats.


Jag fick mig en tankeställare när det kom en vän förfrågan ifrån personalansvarige i bolaget som jag jobbar för, Jag känner inte människan, har aldrig träffat henne, har ingen större lust att göra det heller.
Och relationen mellan kontor och verkligheten är minst sagt frostig.
Varför vill hon bli min "vän"?
Naturligtvis för att hålla koll på vad vi anställda sysslar med på båten, på vår fritid där.
Flera av mina kollegor har godkänt hennes förfrågan och jag undrar faktiskt över hur dom tänker.
Under dom senaste åren har det blivit en klappjakt på anställda som bryter mot företagets regler, vissa regler anser jag vara mycket vettiga medans en hel del regler är "safe-cards" från arbetsgivaren att kunna lägga fram om det är någon som dom vill sparka och kring gå regler.

Argument som "det är lätt att hålla kontakt" köper jag inte då kontoret har mina och alla andras officiella kontaktuppgifter om det skulle vara något.

Jag är helt övertygad om att Facebook har förstört och kommer att förstöra många människors liv.
E420 -94 481 Bornit

E220 CDI -08 s211

W123 230 -80, M115 930 silberblau

vic viper
Guru
Guru
Posts: 3133
Joined: Sun 08 Jan, 2006 15:22
Location: Söder

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby vic viper » Sat 19 Nov, 2011 14:07

Man har alltid ett val, du kan välja vilka vänner du vill acceptera, vilken sekretess du vill ha och framför allt, du kan välja att helt avstå från facebook, jag tror att de flesta människor har ett såpass sunt förnuft att de vet vad de sysslar med och hanterar sitt privata liv, undantag och extremfall finns alltid oavsett vad det handlar om.
Har man inget att dölja ser jag personligen inga problem med att acceptera vänförfrågningar från arbetskollegor med positioner högre upp i hierarkin.

Nu handlade detta inte om FB i sig utan snarare Mercedes vara eller icke vara på FB, och jag ser som sagt inga som helst problem med det, ett enkelt och bra sätt att få uppdateringar och man får en känsla av direktkontakt med märket.
Mercedesknegare
Mina bilar på: Garaget.org

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Feliks » Sat 19 Nov, 2011 14:43

M116 wrote:
Uky wrote:http://www.bonton.se

Gå in under "Galleri Lindström"

Och klicka sedan på "12" i vänsterkolumnen.

:robot:


Asg!

Image

Hahah!! Detta är stereotypen av alla FB medlemmar :|
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

Uky
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1654
Joined: Sun 04 Apr, 2004 16:29
Location: Onsala, Halland

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Uky » Mon 05 Dec, 2011 22:34

Bene qui latuit, bene vixit

:robot:

User avatar
Maximus79
Proffs
Proffs
Posts: 261
Joined: Mon 12 Feb, 2007 16:27
Location: Borås
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Maximus79 » Mon 26 Mar, 2012 14:18

Mercedes på FB är skit bra!

har slängt ut massa jobbiga påståenden om deras berömda balansaxel problem, undebart att få ge igen och sprida denna underbara info på MB facebook sida

det bästa är alla svar man får (bortförklaringar) av MB superutbildade facebook personal

MB har blivit så stora att dom har tappat kundfocus fullständig.

Men FB där är det många som läser vad man skriver

// Max

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Hynboholm » Mon 26 Mar, 2012 14:23

Maximus79 wrote:Mercedes på FB är skit bra!

har slängt ut massa jobbiga påståenden om deras berömda balansaxel problem, undebart att få ge igen och sprida denna underbara info på MB facebook sida

det bästa är alla svar man får (bortförklaringar) av MB superutbildade facebook personal

MB har blivit så stora att dom har tappat kundfocus fullständig.

Men FB där är det många som läser vad man skriver

// Max


Vilken bilmodell/motor är det du haft problem med?

User avatar
Maximus79
Proffs
Proffs
Posts: 261
Joined: Mon 12 Feb, 2007 16:27
Location: Borås
Contact:

Re: Nu finns Mercedes-Benz Sverige på Facebook!

Postby Maximus79 » Mon 26 Mar, 2012 20:01

Hynboholm wrote:
Maximus79 wrote:Mercedes på FB är skit bra!

har slängt ut massa jobbiga påståenden om deras berömda balansaxel problem, undebart att få ge igen och sprida denna underbara info på MB facebook sida

det bästa är alla svar man får (bortförklaringar) av MB superutbildade facebook personal

MB har blivit så stora att dom har tappat kundfocus fullständig.

Men FB där är det många som läser vad man skriver

// Max


Vilken bilmodell/motor är det du haft problem med?


Jag har en cls 350 men balansaxeln sitter i många modeller det är v6an 272an se länk http://www.teknikensvarld.se/2011/06/09 ... cedes-v6a/ finns hur mkt som helst på nätet men även forumet om detta fel än så länge har jag klarat mig,men det är som det står i artiklen en tickade bomb


Return to “Gammalt & nytt från Mercedesvärlden”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests