mattia_s wrote:jag verkligen ÄSLKAR när folk pratar om hur långt en fin merca går!
min bil som gått 20.000 har en bit kvar då
Min 190E -86 hade gått 60785 mil innan jag plockade isär den(hade stora planer vill jag lova)...
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
mattia_s wrote:jag verkligen ÄSLKAR när folk pratar om hur långt en fin merca går!
min bil som gått 20.000 har en bit kvar då
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Merca300CECab wrote:FMG wrote:Var o kollade på bilen.. var lite felunderrättad.. den hade gått närmare 30 000 mil... rost längst fram på vänster framskärm... annars fin... men det kanske e ett bra pris ändå...
Har du inga bilder att länka upp.
Enligt vad du skrivigt så verkar det ändå billigt. Det e bara dit med en ny skärm.
30 000 mil e juh ingenting för en merca om den har blivigt servad ibland.... går länge till.
Mn kompis 300 E från 88 hade gåt 47 000 mil och den gick hur bra som helst
FMG wrote:Hittade en MB 300CE -88 silvermet med skinn som rullat ca 20 000... Vad kan jag pröjsa för en sån??
Den ser hel o fin ut...
Kostar strax över 20000:-
Är det okej?
300 wrote:Largus wrote:300 wrote:valsade skärmkanter med tillhörande rosttendens
Menar du med detta att valsade skärmar ger en ökad risk för rost?
Har du sett äldre bilar med valsade skärmkanter så vet du vad jag menar....(problem med att hålla rent, en smutsficka mellan innerskärm och skärmkant)
Har du andra erfarenheter ?
André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
Mercafreaket wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras
end of the car?? snarare "end of the pistons and valves"bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen
André wrote:Mercafreaket wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras
end of the car?? snarare "end of the pistons and valves"bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen
BARA & BARA?![]()
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & baraUrsäkta frågetecknet
![]()
MVH, André
André wrote:Mercafreaket wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras
end of the car?? snarare "end of the pistons and valves"bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen
BARA & BARA?![]()
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & baraUrsäkta frågetecknet
![]()
MVH, André
CDIvrig wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras
end of the car?? snarare "end of the pistons and valves"bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen
BARA & BARA?![]()
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & baraUrsäkta frågetecknet
![]()
MVH, André
men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.
André wrote:CDIvrig wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras
end of the car?? snarare "end of the pistons and valves"bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen
BARA & BARA?![]()
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & baraUrsäkta frågetecknet
![]()
MVH, André
men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.
Ja jäklar!
Här satt jag och tänkte på min motor![]()
![]()
![]()
Det var ju en 300 CE vi började snacka om, ja!![]()
MVH, André
CDIvrig wrote:André wrote:CDIvrig wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:André wrote:Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan
Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car".![]()
MVH, André
ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras
end of the car?? snarare "end of the pistons and valves"bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen
BARA & BARA?![]()
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & baraUrsäkta frågetecknet
![]()
MVH, André
men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.
Ja jäklar!
Här satt jag och tänkte på min motor![]()
![]()
![]()
Det var ju en 300 CE vi började snacka om, ja!![]()
MVH, André
misstänkte det.. skulle inte vilja sitta och ringa runt på skrotarna efter ett long block till din...
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests