Vad kan jag ge för en sån här...

Här diskuterar vi E-klass modellerna.
User avatar
Jörgen K
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1054
Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
Location: Värmland, Torsby (Västanvik)

Postby Jörgen K » Sat 05 Feb, 2005 14:33

mattia_s wrote:jag verkligen ÄSLKAR när folk pratar om hur långt en fin merca går!

min bil som gått 20.000 har en bit kvar då :-)


Min 190E -86 hade gått 60785 mil innan jag plockade isär den(hade stora planer vill jag lova)... :-( synd för den gick som en klocka, inget "sladder" eller så kunde lika gäna stått 20000 på mätaren... :-D

User avatar
Mercafreaket
Guru
Guru
Posts: 9639
Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
Location: Tavelsjö (Västerbotten)
Contact:

Postby Mercafreaket » Sun 06 Feb, 2005 15:19

35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD ;)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km 8) Image
'99 C180 Classic endast 11.000 mil :mrgreen:
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI :-)
Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Wed 09 Feb, 2005 15:25

Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Jojjet
Guru
Guru
Posts: 5980
Joined: Mon 25 Oct, 2004 07:32
Location: Vnrl

Postby Jojjet » Wed 09 Feb, 2005 15:51

Merca300CECab wrote:
FMG wrote:Var o kollade på bilen.. var lite felunderrättad.. den hade gått närmare 30 000 mil... rost längst fram på vänster framskärm... annars fin... men det kanske e ett bra pris ändå...

Har du inga bilder att länka upp.

Enligt vad du skrivigt så verkar det ändå billigt. Det e bara dit med en ny skärm.

30 000 mil e juh ingenting för en merca om den har blivigt servad ibland.... går länge till.

Mn kompis 300 E från 88 hade gåt 47 000 mil och den gick hur bra som helst


Huvva.... "Bara" att byta skärm? Nja... Men priset var mycket bra! Perfekt vinterbil för mig.. Köp den så kan du få byta den mot min Bmw e34 24v... :wink:

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Re: Vad kan jag ge för en sån här...

Postby Merca300CECab » Wed 09 Feb, 2005 16:15

FMG wrote:Hittade en MB 300CE -88 silvermet med skinn som rullat ca 20 000... Vad kan jag pröjsa för en sån??
Den ser hel o fin ut...
Kostar strax över 20000:-
Är det okej?


E den fortfarande till salu?
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

User avatar
Largus
Expert
Expert
Posts: 612
Joined: Sun 03 Oct, 2004 00:27
Location: Ve broa = Malmö med omnejd

Postby Largus » Wed 09 Feb, 2005 17:59

300 wrote:
Largus wrote:
300 wrote:valsade skärmkanter med tillhörande rosttendens


Menar du med detta att valsade skärmar ger en ökad risk för rost?


Har du sett äldre bilar med valsade skärmkanter så vet du vad jag menar....(problem med att hålla rent, en smutsficka mellan innerskärm och skärmkant)

Har du andra erfarenheter ?


Nej det har jag inte, just bristen på erfarenhet orsakade min fråga.
Image
If Im Going To Hell, Im Going In a FERRARI.
Mvh
Lasse
Ferrari Maranello 550
C219 CLS500 2005 (såld) W211 E55 AMG 2003 (såld) S211 E500 2004 (såld) A209 CLK320 Cab 2003 (såld)

User avatar
Mercafreaket
Guru
Guru
Posts: 9639
Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
Location: Tavelsjö (Västerbotten)
Contact:

Postby Mercafreaket » Wed 09 Feb, 2005 18:40

André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD ;)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km 8) Image
'99 C180 Classic endast 11.000 mil :mrgreen:
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI :-)
Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Thu 10 Feb, 2005 02:18

Mercafreaket wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D


BARA & BARA? :shock:
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & bara :?: Ursäkta frågetecknet :!:
:wink: MVH, André
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

CDIvrig
Expert
Expert
Posts: 485
Joined: Tue 14 Sep, 2004 10:46

Postby CDIvrig » Thu 10 Feb, 2005 11:58

André wrote:
Mercafreaket wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D


BARA & BARA? :shock:
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & bara :?: Ursäkta frågetecknet :!:
:wink: MVH, André


men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.

User avatar
Mercafreaket
Guru
Guru
Posts: 9639
Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
Location: Tavelsjö (Västerbotten)
Contact:

Postby Mercafreaket » Thu 10 Feb, 2005 12:26

André wrote:
Mercafreaket wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D


BARA & BARA? :shock:
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & bara :?: Ursäkta frågetecknet :!:
:wink: MVH, André

viiiisst optimist serrö :-D
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD ;)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km 8) Image
'99 C180 Classic endast 11.000 mil :mrgreen:
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI :-)
Image

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Postby Merca300CECab » Thu 10 Feb, 2005 13:18

Vill bara tilllägga att på mitt EX så bytade jag mototr. Köpte en för 5000:- ikl allt utom gen och vattenpump som gick skitbra. Behöve rinte bli mega dyrt
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Thu 10 Feb, 2005 18:59

CDIvrig wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D


BARA & BARA? :shock:
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & bara :?: Ursäkta frågetecknet :!:
:wink: MVH, André


men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.


Ja jäklar!
Här satt jag och tänkte på min motor :lol: :lol: :lol:
Det var ju en 300 CE vi började snacka om, ja! #-o
MVH, André :lol:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

CDIvrig
Expert
Expert
Posts: 485
Joined: Tue 14 Sep, 2004 10:46

Postby CDIvrig » Thu 10 Feb, 2005 19:09

André wrote:
CDIvrig wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D


BARA & BARA? :shock:
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & bara :?: Ursäkta frågetecknet :!:
:wink: MVH, André


men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.


Ja jäklar!
Här satt jag och tänkte på min motor :lol: :lol: :lol:
Det var ju en 300 CE vi började snacka om, ja! #-o
MVH, André :lol:


misstänkte det.. skulle inte vilja sitta och ringa runt på skrotarna efter ett long block till din... :shock:

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Fri 11 Feb, 2005 02:39

CDIvrig wrote:
André wrote:
CDIvrig wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:
André wrote:
Mercafreaket wrote:35000 sedan -88 kunde lika gärna ha stått 10-15000 på mätarn ;)
men oroar mig för den dubbellänkade kamkedjan :-(


Jag frågade en seriös Merca-mek en gång ang. kamkedjan, och han sa att dom är dimensionerade för att hålla bilens hela livslängd ut, så jag tror inte du behöver oroa dig.
Men det är klart, om nu kamkedjan går av när man ligger på motorvägen i cruiser -fart så kan det ju förståss vara "the end of the car". :cry:
MVH, André

ska kolla kedjan enligt sbe9930:s tips när det börjar våras

end of the car?? snarare "end of the pistons and valves" :-D bara att ta upp motorn byta kolvar och ringar evt ventiler så är man i farten igen :-D


BARA & BARA? :shock:
Det lär bli ett saftigt hål i plånboken i alla fall! ( 8 kolvar, 32 ventiler, kamaxlar, lager, etc. etc kanke till och med blocket, oljetråg etc...)
Bara & bara :?: Ursäkta frågetecknet :!:
:wink: MVH, André


men riktigt såå mycket kolvar och vantiler är det väl inte i en 300.. däremot är det ju lätt hänt att en stake tittar ut genom blocket, och då blir det ju tråkigare.. dock är det väl inte såå stora pengar i ett long block av denna årsmodell.


Ja jäklar!
Här satt jag och tänkte på min motor :lol: :lol: :lol:
Det var ju en 300 CE vi började snacka om, ja! #-o
MVH, André :lol:


misstänkte det.. skulle inte vilja sitta och ringa runt på skrotarna efter ett long block till din... :shock:


Tja...nu är det väl inte riktigt long block till min...men däremot V - block \:D/
Och jag tror inte jag skulle besvära mig med att leta begagnade på skroten...nää, då skulle det nog bli tvunget till antingen nya delar eller att hitta komplett renoverad motor...jag vill ju att klenoden skall bli finare och bättre & bättre :lol:
MVH, André
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________


Return to “E-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests