Postby w123diesel » Thu 23 Mar, 2006 18:37
Sl 500 wrote:Dieselpower is Realpower wrote:tomsa wrote:
Beror väl på hur långt man kör & vilken bil
Jo nog är det så men många verkar ju tycka att det är dyrare att köra dieselbil men dom kan ju tala för sig själv isåfall...
Men när man som jag tankar för 6.50kr/l så behöver man inte köra så mycket för att tjäna på det dessutom tar ju en diesel mindre än en liknande bensinbil...
6.50/L. då skall man beakta mellanskillnaden mellan bensin å dieselbilens vägskatt. så går det nog ganska jämt ut.om man håller sig till orginalet.
en dieselmotor kostar mera att reparera jämfört med bensinare.
Så slipper man det j#$%&a "KNACK-LJUDET" bara det gör det värt att åka bensin å glida fram tyst å stilla för å inte tala om den äckliga lukten.
Inget ont om er Diesel-nissar. Tur att det finns valmöjligheter.
JA USCH fy f-n för lukten som kommer från alla j#$%&a bensinbilar, det luktar verkligen inte gott
, sen så behöv man ju bara koppla på en släp om man vill att dom ska dra dubbelt så mycke soppa
och sen är det det tråkiga ljudet på bensinare + att dom alltid ska sluta gå på nån cylinder eller rycka å hålla på.. visst kostar det mer att repa en diesel men sen håller ju reparationerna 20 gånger längre och utan driftstörningar.
En riktig bil ska knattra på DIESEL ! och även om det är svinigt orättvist att ha 3ggr så hög skatt så är de ändå värt
Nisse W
guld 300D -83 77000 mil
vit 300D Lang -81
(240D -83, 240D -76, 240D -80, 300D -83, 300TD -88, E250D -94, 300D -85, 250 -80, 200 -85, 240D -83, 200 -85, 190D -84,
220D -78, 300D STT -82, 280SE/300DT -79, 240TD -79, 250D -91, 240D -83, 350SE/300DT -75, Sprinter 316CDI -04)