Page 2 of 2

Posted: Thu 02 Aug, 2007 23:54
by palton
Blir nog så att man köper själva motorhärvan och gör nya kablar till ETA:n, verkar eknonomiskt i förhållande till arbete/tålamod :-) . Ska bara hosta upp lite pengar med..

Tur att man har 201-dizzlen som man alltid kan lita på, inga spruckna kablar där inte. Finns ju knappt några 8)

Re:

Posted: Sun 17 Jul, 2011 12:25
by Tower
sune35 wrote:kablarna över motorn (till spridare och MAF) kan köpas som reservdel .../...
För en snabb lösning eller av den som inte är (mer än vanligt) händig. Köp ny och byt på 10 minuter../..


Här en tysk leverantör av färdiga kabelstammar, anpassade för olika motorversioner av W124
http://www.cartronic-schoenemann.de/w124

/Tower

Re:

Posted: Sat 06 Apr, 2013 16:59
by johan h
palton wrote:Blir nog så att man köper själva motorhärvan och gör nya kablar till ETA:n, verkar eknonomiskt i förhållande till arbete/tålamod :-) . Ska bara hosta upp lite pengar med..


Jag kanske har missförstått dig men i kabelhärvan ingår ju kabeln till ETAn till 124an E420/500. Den är en o samma.

Re: Re:

Posted: Sun 07 Apr, 2013 00:00
by Marie
johan h wrote:Jag kanske har missförstått dig men i kabelhärvan ingår ju kabeln till ETAn till 124an E420/500. Den är en o samma.


Är du spiksäker på det?

På M119 i W140 sitter ETAns kablage fastlödat i ETAn, och går till ett skarvstycke på höger innerskärm. Själva motorkablaget är ett helt annat kablage.

Re: Fråga ang kabelhärva W124

Posted: Wed 15 May, 2013 21:30
by BenDover
Kablaget till ETA är ett eget. Marie har rätt.
Kabeln du nämner Johan är förmodligen kabeln till MAF. Den hör till motorkablaget.