tjena har en MB 300E 24v som tvekar på växlingen efter man har jort en kickdown, och sen när den ska vexla upp så värkar det som koplingen inte får grepp.den huger lite brukar få släppa på gasen och sen ge på gas då brukar det funka.
kan det vara turbinen "converter´n"?
MVH Erik
300E24 strulande växlingar!
- Jörgen K
- Hedersmedlem
- Posts: 1054
- Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
- Location: Värmland, Torsby (Västanvik)
Re: 300E24 strulande växlingar!
skalman wrote:tjena har en MB 300E 24v som tvekar på växlingen efter man har jort en kickdown, och sen när den ska vexla upp så värkar det som koplingen inte får grepp.den huger lite brukar få släppa på gasen och sen ge på gas då brukar det funka.
kan det vara turbinen "converter´n"?
MVH Erik
http://mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=14400&highlight=automatl%E5deproblem
Skulle tro att lådan är kass, men du kan ju prova att byta olja o filter först.
Har liknande problem med lådan på min 24-v fast jag byter ev till en riktig låda istället!
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1406
- Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
- Location: Luleå
Jo d kan funka att byta olja å filter...men kolla även om d går att justera styrklockan på dieselpumpen oxå, den lossas med två tians bultar å så skruvar du den motsols, då brukar problemet försvinna. Kan även va så att den klockan e trasig, ska kosta runt 700kr att köpa ny...billigt alernativ mot att byta lådan, alltså värt ett försök.
Re: 300E24 strulande växlingar!
hmm tror inte lådan är kass för det är inga miss ljud i den och sen så har bilen bara gåt 16400mil.ska prova o byta olja o filter till att börja med.
hoppas att det löser problemet.MVH Erik
hoppas att det löser problemet.MVH Erik
Jörgen K wrote:skalman wrote:tjena har en MB 300E 24v som tvekar på växlingen efter man har jort en kickdown, och sen när den ska vexla upp så värkar det som koplingen inte får grepp.den huger lite brukar få släppa på gasen och sen ge på gas då brukar det funka.
kan det vara turbinen "converter´n"?
MVH Erik
http://mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=14400&highlight=automatl%E5deproblem
Skulle tro att lådan är kass, men du kan ju prova att byta olja o filter först.
Har liknande problem med lådan på min 24-v fast jag byter ev till en riktig låda istället!
MEN HALLÅ det var ju en 300 E 24 ventilare alltså en Benzinare..........sylweFenixxLasse wrote:Jo d kan funka att byta olja å filter...men kolla även om d går att justera styrklockan på dieselpumpen oxå, den lossas med två tians bultar å så skruvar du den motsols, då brukar problemet försvinna. Kan även va så att den klockan e trasig, ska kosta runt 700kr att köpa ny...billigt alernativ mot att byta lådan, alltså värt ett försök.
- bara_diesel
- Hedersmedlem
- Posts: 1297
- Joined: Sat 23 Apr, 2005 18:12
- Location: Norrbotten, Luleå
Sl 500 wrote:MEN HALLÅ det var ju en 300 E 24 ventilare alltså en Benzinare..........sylweFenixxLasse wrote:Jo d kan funka att byta olja å filter...men kolla även om d går att justera styrklockan på dieselpumpen oxå, den lossas med två tians bultar å så skruvar du den motsols, då brukar problemet försvinna. Kan även va så att den klockan e trasig, ska kosta runt 700kr att köpa ny...billigt alernativ mot att byta lådan, alltså värt ett försök.
han kan ju köpa en diesel så kan han ju fixa de på de sättet
VW Passat Variant TDI -97
Ex: E320CDI T Avantgarde -00 ¤ 250D -93a ¤ 240D -83 ¤ 300TD -80 ¤ 240D -80 ¤ 300D Lang -82
Ex: E320CDI T Avantgarde -00 ¤ 250D -93a ¤ 240D -83 ¤ 300TD -80 ¤ 240D -80 ¤ 300D Lang -82
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 30 guests