300E24 strulande växlingar!

Här diskuterar vi E-klass modellerna.
skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

300E24 strulande växlingar!

Postby skalman » Sun 29 Jan, 2006 17:43

tjena har en MB 300E 24v som tvekar på växlingen efter man har jort en kickdown, och sen när den ska vexla upp så värkar det som koplingen inte får grepp.den huger lite brukar få släppa på gasen och sen ge på gas då brukar det funka.
kan det vara turbinen "converter´n"?
MVH Erik :shock:

User avatar
Jörgen K
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1054
Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
Location: Värmland, Torsby (Västanvik)

Re: 300E24 strulande växlingar!

Postby Jörgen K » Sun 29 Jan, 2006 19:20

skalman wrote:tjena har en MB 300E 24v som tvekar på växlingen efter man har jort en kickdown, och sen när den ska vexla upp så värkar det som koplingen inte får grepp.den huger lite brukar få släppa på gasen och sen ge på gas då brukar det funka.
kan det vara turbinen "converter´n"?
MVH Erik :shock:


http://mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=14400&highlight=automatl%E5deproblem

Skulle tro att lådan är kass, men du kan ju prova att byta olja o filter först.

Har liknande problem med lådan på min 24-v fast jag byter ev till en riktig låda istället! :wink:

FenixxLasse
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1406
Joined: Sun 25 Jul, 2004 03:28
Location: Luleå

Postby FenixxLasse » Sun 29 Jan, 2006 20:58

Jo d kan funka att byta olja å filter...men kolla även om d går att justera styrklockan på dieselpumpen oxå, den lossas med två tians bultar å så skruvar du den motsols, då brukar problemet försvinna. Kan även va så att den klockan e trasig, ska kosta runt 700kr att köpa ny...billigt alernativ mot att byta lådan, alltså värt ett försök. :lol:

skalman
Proffs
Proffs
Posts: 274
Joined: Fri 02 Dec, 2005 02:09
Contact:

Re: 300E24 strulande växlingar!

Postby skalman » Sun 29 Jan, 2006 22:23

hmm tror inte lådan är kass för det är inga miss ljud i den och sen så har bilen bara gåt 16400mil.ska prova o byta olja o filter till att börja med.
hoppas att det löser problemet.MVH Erik
Jörgen K wrote:
skalman wrote:tjena har en MB 300E 24v som tvekar på växlingen efter man har jort en kickdown, och sen när den ska vexla upp så värkar det som koplingen inte får grepp.den huger lite brukar få släppa på gasen och sen ge på gas då brukar det funka.
kan det vara turbinen "converter´n"?
MVH Erik :shock:


http://mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=14400&highlight=automatl%E5deproblem

Skulle tro att lådan är kass, men du kan ju prova att byta olja o filter först.

Har liknande problem med lådan på min 24-v fast jag byter ev till en riktig låda istället! :wink:

Sl 500

Postby Sl 500 » Mon 30 Jan, 2006 13:33

FenixxLasse wrote:Jo d kan funka att byta olja å filter...men kolla även om d går att justera styrklockan på dieselpumpen oxå, den lossas med två tians bultar å så skruvar du den motsols, då brukar problemet försvinna. Kan även va så att den klockan e trasig, ska kosta runt 700kr att köpa ny...billigt alernativ mot att byta lådan, alltså värt ett försök. :lol:
MEN HALLÅ det var ju en 300 E 24 ventilare alltså en Benzinare..........sylwe

User avatar
bara_diesel
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1297
Joined: Sat 23 Apr, 2005 18:12
Location: Norrbotten, Luleå

Postby bara_diesel » Mon 30 Jan, 2006 14:04

Sl 500 wrote:
FenixxLasse wrote:Jo d kan funka att byta olja å filter...men kolla även om d går att justera styrklockan på dieselpumpen oxå, den lossas med två tians bultar å så skruvar du den motsols, då brukar problemet försvinna. Kan även va så att den klockan e trasig, ska kosta runt 700kr att köpa ny...billigt alernativ mot att byta lådan, alltså värt ett försök. :lol:
MEN HALLÅ det var ju en 300 E 24 ventilare alltså en Benzinare..........sylwe


han kan ju köpa en diesel så kan han ju fixa de på de sättet 8)
VW Passat Variant TDI -97
Ex: E320CDI T Avantgarde -00 ¤ 250D -93a ¤ 240D -83 ¤ 300TD -80 ¤ 240D -80 ¤ 300D Lang -82


Return to “E-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests