Var ute o körde 500:an idag igen... Har stått 2 veckor nu.
Den fortsätter o gå som en raket.. det är som att det är 30-50hk mer än vad det var förr när jag körde den för jämnan... framförallt på lägre varv.. där är den allra största skillnaden.
Kan kännas (med betoning på kännas).. som 50-70hk mer i extremfall på riktigt låga varv...svarar på ett HELT annat sätt direkt ..o kanske 30-50hk mer när man drar fullt. Från lite halvtam (där man dock fortfarande åker ifrån T5:or, Aero o Viggen o liknande) till ursinnig går skillnaden känns det som.
Så nu när den går som den ska känns det ju lite sådär o byta nåt...
Får se vart detta bär hän... kör ju dieseln till vardags så fortsätter 500:an o gå som den gör nu de gånger jag kör den på helgerna så känns det rätt onödigt o börja pilla som jag ser det...
Tomgången är helt silkeslen nu oxo.. det var den inte RIKTIGT 100% förut... kunde komma en o annan mindre vibb då o då när den stod på tomgång längre stunder. Det gör det inte nu.
Men jag undrar ändå vad det är som gör detta.. om det är den där luftpumpen snarare än lmm...
Det varierar ju oxo.. o det verkar som att ju mindre jag kör den desto bättre går den
Låter som inbillning kanske.. eftersom jag kör dieseln så mkt nu.. men 500:ans beteende, in i minsta detalj, med eventuella mikroskopiska avvikelser sitter i ryggmärgen på mig så jag kan lova att det inte har med det o göra.
Drar sig ju lite från o byta grejer oxo innan man exakt vet vilken komponent det är som orsakar.. är ju inte billigaste grejerna o byta..
Men finns väl inget annat sätt antar jag?