Marie wrote:Bilen måste rulla varje dag så klart!
Vad har man den annars till?
Inte kan man väl köra en 500e i saltlake..
Marie wrote:Bilen måste rulla varje dag så klart!
Vad har man den annars till?
Per_230E wrote:Marie wrote:Bilen måste rulla varje dag så klart!
Vad har man den annars till?
Inte kan man väl köra en 500e i saltlake..
Marie wrote:Per_230E wrote:Marie wrote:Bilen måste rulla varje dag så klart!
Vad har man den annars till?
Inte kan man väl köra en 500e i saltlake..
Varför inte?
Bil som bil, och bilar är väl gjorda för att användas, eller har jag missuppfattat någonting?
På västkusten är det nog tusan saltlake året om.
Marie wrote:Köpte jag en femhundra så skulle jag använda den på samma sätt, året runt i ur- och skur.
Varför inte använda en bil? Det verkar ju löjligt.....
Alla bilar är rena förbrukningsartiklar.
torake wrote:Att du orkar, Marie. Alla här begriper ju att du är ute efter att provocera, så ingen blir ens arg över dina "kontroversiella" åsikter.
Stoppa alla 500E i skrotpressen.
Marie wrote:torake wrote:Att du orkar, Marie. Alla här begriper ju att du är ute efter att provocera, så ingen blir ens arg över dina "kontroversiella" åsikter.
Stoppa alla 500E i skrotpressen.
Bara om de är så dåliga att de inte tål att användas....
Dräparen wrote:Klart att dem tål att användas. Försöker du påstå att din bil skulle klara vintern bätrre än en 124:a?
Dräparen wrote:Vilken tror du är mest värd en E500E eller en 400SE??
Börja inse fakta, din är inte värd ens hälften i fint skick mot en rostig 500:a
Men varför ska man förstöra en bil med historia genom att använda den på vintern?
Så inse nu att du är besegrad kvinna.
Cpt Tuttle wrote:Bla bla bla
När jag köper en bil så anser jag mig vara den som avgör vad som skall göras med den.
Om det då är att försöka pejla saltbilarna så att man kan lägga sig rakt bakom dem lagom så att man får bilen duschad i salt bara för att det är så jäkla roligt, eller om det är att montera ner den del för del, putsa upp dem med tops och bygga ihop den igen i vardagsrummet och ha den ståendes där för gott, det avgör JAG, och inte någon nisse på något forum, sen får det vara en 500E eller en Opel Kadett från 1988.... Jag fattar inte vad som diskuteras och jag fattar inte varför någon skulle känna sig besegrad...
Jo jag VET att en W124 500E är värdefull, men på vilket sätt det skulle minska användningen vintertid förstår jag däremot inte alls.
Jag har använt alla de bilar jag ägt lika mycket på vintern som på sommaren, ja kanske snarare lite mer på vintern eftersom vädret är lite mindre motorcykelvänligt då.
pajka wrote:Marie wrote:Jo jag VET att en W124 500E är värdefull, men på vilket sätt det skulle minska användningen vintertid förstår jag däremot inte alls.
Jag har använt alla de bilar jag ägt lika mycket på vintern som på sommaren, ja kanske snarare lite mer på vintern eftersom vädret är lite mindre motorcykelvänligt då.
Om du har motorcyckel, varför kör du inte den året runt?
Det finns ju varma kläder och dubbdäck till sådana också !
pajka wrote:( OBS ! Du behöver inte svara, tänkte bara dra det här ytterligare en bit off-topic eftersom ni redan har kommit en bra bit.)
Men dubbdäck?
Varför det?
Det har jag definitivt inte på något fordon, för då får man inte köra i Tyskland....
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests