Blir nog så att man köper själva motorhärvan och gör nya kablar till ETA:n, verkar eknonomiskt i förhållande till arbete/tålamod . Ska bara hosta upp lite pengar med..
Tur att man har 201-dizzlen som man alltid kan lita på, inga spruckna kablar där inte. Finns ju knappt några
Fråga ang kabelhärva W124
Re:
sune35 wrote:kablarna över motorn (till spridare och MAF) kan köpas som reservdel .../...
För en snabb lösning eller av den som inte är (mer än vanligt) händig. Köp ny och byt på 10 minuter../..
Här en tysk leverantör av färdiga kabelstammar, anpassade för olika motorversioner av W124
http://www.cartronic-schoenemann.de/w124
/Tower
Re:
palton wrote:Blir nog så att man köper själva motorhärvan och gör nya kablar till ETA:n, verkar eknonomiskt i förhållande till arbete/tålamod . Ska bara hosta upp lite pengar med..
Jag kanske har missförstått dig men i kabelhärvan ingår ju kabeln till ETAn till 124an E420/500. Den är en o samma.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Re:
johan h wrote:Jag kanske har missförstått dig men i kabelhärvan ingår ju kabeln till ETAn till 124an E420/500. Den är en o samma.
Är du spiksäker på det?
På M119 i W140 sitter ETAns kablage fastlödat i ETAn, och går till ett skarvstycke på höger innerskärm. Själva motorkablaget är ett helt annat kablage.
Re: Fråga ang kabelhärva W124
Kablaget till ETA är ett eget. Marie har rätt.
Kabeln du nämner Johan är förmodligen kabeln till MAF. Den hör till motorkablaget.
Kabeln du nämner Johan är förmodligen kabeln till MAF. Den hör till motorkablaget.
Mvh // Gustafsson
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 23 guests