Hej, Har en 270 cdi -02 (w210) som är svår startad varm..ibland går den inte alls igång, då får jag vänta lite så att motorn blir svalare..
Kall startar den ganska bra.
Vad kan det va, någon som vet..
Svår startad Diesel!
Svår startad Diesel!
Riktiga män luktar Diesel!
C 220 cdi - 08
C 190 2.3 -89
C 220 cdi - 08
C 190 2.3 -89
hur långt har den gått ?
är det inte radpump om inte så det stämmer med när cheva diesel pumparna börjar ge upp
kall startar dom och går bra
varm så börjar det med att krongla oftare sen är det renovering av pump som gäller
är det inte radpump om inte så det stämmer med när cheva diesel pumparna börjar ge upp
kall startar dom och går bra
varm så börjar det med att krongla oftare sen är det renovering av pump som gäller
Nuvarande bilar
250td-93
Jeep cherokee LTD 90 2st
Tidigare MB bilar
220se-62
250s-65
280se-68
220d-72
220d-74
240d-?
280 Ambulans-75
240d-78
250td-93
Jeep cherokee LTD 90 2st
Tidigare MB bilar
220se-62
250s-65
280se-68
220d-72
220d-74
240d-?
280 Ambulans-75
240d-78
Kan kanske vara nåt med glödreläet, farsans Skoda är likadan , omöjlig när den är varm och har stått en liten stund men tar direkt när den är kall.
Jag kopplade bort tempgivaren på temostathuset och testade starta när den var riktigt varm och hade stått så länge som den skulle för att vara omöjlig att starta, och den small igång direkt.
Detta var bara för att glödningen lurades att tro att motorn är kall och då glöder=startar fint.
Kom fram till att glödreläet ska glöda även när bilen är varm, dock inte lika länge och det verkar vara ett stort problem för många VW Audi Skoda dieselar vad jag läst på olika forum.
Kanske är nåt liknande på din att den inte glöder när den är lite varm.
Jag kopplade bort tempgivaren på temostathuset och testade starta när den var riktigt varm och hade stått så länge som den skulle för att vara omöjlig att starta, och den small igång direkt.
Detta var bara för att glödningen lurades att tro att motorn är kall och då glöder=startar fint.
Kom fram till att glödreläet ska glöda även när bilen är varm, dock inte lika länge och det verkar vara ett stort problem för många VW Audi Skoda dieselar vad jag läst på olika forum.
Kanske är nåt liknande på din att den inte glöder när den är lite varm.
Follow the star
Nu är det ju en cdi commonrail diesel injection motor vi pratar om alltså gemensamt rör till alla spridare alltså ingen radpump. och jag tror inte den behöver glödas varm det behövs då varken på min w 123 300dt eller på en w210 320cdi kändes otroligt att det är olika på 270 och 320 man vrider bara på nyckeln direkt. chevorna vet jag då inte vad dom har för pump men det är väl antingen rad eller cirkelpump inte som på en cdi iaf det kan ju vara pumpen som är dålig ändå visserligen men jag skulle gissa på nåt elfel. Får du några felmeddelanden
Jonas -85
600 sel w140
300d turbo 5vxl w123 (bruksbil)
200 med 300dt w123 (plogbil)
220d med 300d 5vxl w115
toyota celica gt4 (isbil)
mazda323 gtx Nat spec (isbil)
saab v4 4wd (fd isbil utan motor)
240d w123 (reservdelsbil)
BMW 325i (isbil)
Yamaha RS Vector
crosskart 65 hk
600 sel w140
300d turbo 5vxl w123 (bruksbil)
200 med 300dt w123 (plogbil)
220d med 300d 5vxl w115
toyota celica gt4 (isbil)
mazda323 gtx Nat spec (isbil)
saab v4 4wd (fd isbil utan motor)
240d w123 (reservdelsbil)
BMW 325i (isbil)
Yamaha RS Vector
crosskart 65 hk
Är den varm så ska den starta direkt oavsett glödning eller inte. Är det över cirka +5 grader så ska den också starta utan nån som helst glödning. Pumpen/elektroniken till denna känns som en bra felsökarstart? prova att byta till reservnyckeln och se om något ändrar sig. (kodsystemet?)
______________________________________
Haft:
MB 280SE -79 (Första bilen)
MB 250 -78
MB 350SE -77?
MB 560SE -89 (Fd. belgiska ambassadbilen, skottsäker)
MB 300D -81
MB E200 Classic manuell -97
*
Nu: MB 300D LANG -82
Jaguar XJR -96
BMW 740iA -96
Ford Mondeo 1,8TD -99
Volvo 760 GLE -90
Haft:
MB 280SE -79 (Första bilen)
MB 250 -78
MB 350SE -77?
MB 560SE -89 (Fd. belgiska ambassadbilen, skottsäker)
MB 300D -81
MB E200 Classic manuell -97
*
Nu: MB 300D LANG -82
Jaguar XJR -96
BMW 740iA -96
Ford Mondeo 1,8TD -99
Volvo 760 GLE -90
Re: Svår startad Diesel!
Den tappar inte soppan då (dåliga o-ringar)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests