Mercedes 320 cdi-00 problem

Här diskuterar vi E-klass modellerna.
turbodrutten
Wannabe
Wannabe
Posts: 1
Joined: Thu 15 Mar, 2012 11:18

Mercedes 320 cdi-00 problem

Postby turbodrutten » Thu 15 Mar, 2012 15:56

Hej! Jag är ny på detta forum och tänkte att ni kanske kan veta vad det är för fel på min Mercedes 320 cdi-00.
Efter att bilen har stått över natten tex,så kan den vara riktigt tjurig att få igång.Kan få hålla på i ca 3-4 min innan den går i gång och då går den hur bra som helst.
Men det finns mornar då den hoppar igång utan att tveka också.
Kan det vara en backventil eller är det glödstiften som håller på att ge upp?
Tycker att när det är varmt ute (ca 7 grader)så borde man väl inte behöva glödga bilen?

Sen är det ett till problem ibland går motorn i vad jag förstår felsäkert läge då det bara går att varva 2000 varv när man kör.
Har även provat att blåsa rent kontakter med brakeclean och i luftmassemätaren mm.

mycket tacksam för svar

User avatar
rikard
Expert
Expert
Posts: 843
Joined: Fri 09 Oct, 2009 09:58
Location: umeå

Re: Mercedes 320 cdi-00 problem

Postby rikard » Sun 18 Mar, 2012 09:29

vet inte hur de är med cdi motorerna men på min 250tdt -98 så fick jag samma symptom.då va de några kopparpackningar till dieselpumpen som började läcka så den drog tjuvluft och den blev svårstartad och gick i felsäkert läge men,hade också problem med att den ibland inte ville starta och vissa dagar gick den igång direkt,berode på hur bilen va parkerad stod den framåtlutad dvs motorn lite lägre än bakdelen så då gick de bra att start men backade jag in på parkeringen så motorn va högre upp så startade den inte då fick man gnugga på flera minuter,va dom sa på verkstan så berode de på att dieseln rinner tillbaka när den lutar och den drar in luft via dom trasiga packningarna.

User avatar
tailfins58
Hangaround
Hangaround
Posts: 17
Joined: Thu 07 Aug, 2008 11:46

Re: Mercedes 320 cdi-00 problem

Postby tailfins58 » Fri 31 May, 2013 13:30

Finns olika inlägg om detta här. Som föregående talare säger är det förmodligen luftläckage. (Hade samma på min..)
Bytte slangarna ovanpå filterhuset och problemet var borta.
Annars in nånstans där de har diagnosutrustning och läs felkoder.
LMM är vanligt fel..kostar runt 1000 spänn på Meca. Tror inte en original är såå mycket dyrare..
Vw Transporter TDi 4-Motion-2007
MB 320CDi-2001
Cadillac Coupé De Ville-1960


Return to “E-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests