Vågar man återgå till Mercedes igen? Mest dyra reparationer?
Posted: Fri 10 Jul, 2015 09:49
Hej!
Skall byta jobb och blir av med förmånsbilen. Tittar därför på en ny bil. Måste ha en rymlig bil så E-klass-, Passat-, V70-storlek är det som gäller.
Har kollat lite på S211 E200 Kompressor Sport edition av 2009 års modell. Dyker upp fina exemplar med få mil mellanåt.
Har kollar runt en del på forumet och nyare Mercedes än 123, 124, 129 osv verkar innebära stor risk för svindyra reparationer? Kamkedjor som går av, elektronik som slutar fungera, nivåregleringar som läcker luft osv. Och detta på hyffsat nya bilar! Riktigt skitkvalité?
Vände blicken mot Mercedes för att de iaf tidigare varit väldigt driftsäkra. Måste man ha ett fett reparationskonto om man skall köpa en Mercedes idag?
Lägger inte mer än runt 100 000:-, kanske upp mot 130 om den är riktigt fin. Skramlig plåtlåda ala billigare märken vill jag inte ha då det blir längre turer då och då.
Skall byta jobb och blir av med förmånsbilen. Tittar därför på en ny bil. Måste ha en rymlig bil så E-klass-, Passat-, V70-storlek är det som gäller.
Har kollat lite på S211 E200 Kompressor Sport edition av 2009 års modell. Dyker upp fina exemplar med få mil mellanåt.
Har kollar runt en del på forumet och nyare Mercedes än 123, 124, 129 osv verkar innebära stor risk för svindyra reparationer? Kamkedjor som går av, elektronik som slutar fungera, nivåregleringar som läcker luft osv. Och detta på hyffsat nya bilar! Riktigt skitkvalité?
Vände blicken mot Mercedes för att de iaf tidigare varit väldigt driftsäkra. Måste man ha ett fett reparationskonto om man skall köpa en Mercedes idag?
Lägger inte mer än runt 100 000:-, kanske upp mot 130 om den är riktigt fin. Skramlig plåtlåda ala billigare märken vill jag inte ha då det blir längre turer då och då.