Her er den store filmen lagt ut, kos dere.
http://www.youtube.com/watch?v=8jnXb7-HlcI
Mercedes-Benz C280 Turbo
- sl60 ///AMG
- Hedersmedlem
- Posts: 1474
- Joined: Mon 14 Apr, 2008 13:29
- Location: Väddö, Norrtälje
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
Tror nog att det är en helt standard 280:a. Verkar lite trött tycker jag...Ramberg wrote:Något gjort åt motorn?
- Mean_farmer
- Expert
- Posts: 890
- Joined: Thu 01 Nov, 2007 18:01
- Location: Harads
- Contact:
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
gött mos men ni värk då alltid har blöta vägar =)
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
Er en helt std. C280. hehe neida.
Orginal 2.8l med turbo. 370rwhp.
Orginal 2.8l med turbo. 370rwhp.
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
Stein Erik Svåsand wrote:Er en helt std. C280. hehe neida.
Orginal 2.8l med turbo. 370rwhp.
Misstänkte det var standard botten i den, för annars hade det väl laddats mer :)
M104 verkar ju vara lagomt hållbara som bmws M50 motor, 600hk på hjulen med standard botten är det en del som bänkat ur dom.
Svart bälte i karateväxlingar
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
Ramberg wrote:Stein Erik Svåsand wrote:Er en helt std. C280. hehe neida.
Orginal 2.8l med turbo. 370rwhp.
Misstänkte det var standard botten i den, för annars hade det väl laddats mer :)
M104 verkar ju vara lagomt hållbara som bmws M50 motor, 600hk på hjulen med standard botten är det en del som bänkat ur dom.
Ja gode motorer, kunne ha ladda mer, men gikk bare på 1bar med gate map.
Bygger ny motor nå, 3.2l med smidda stempler, h profi råder, portning osv.
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
Stein Erik Svåsand wrote:Ramberg wrote:Stein Erik Svåsand wrote:Er en helt std. C280. hehe neida.
Orginal 2.8l med turbo. 370rwhp.
Misstänkte det var standard botten i den, för annars hade det väl laddats mer :)
M104 verkar ju vara lagomt hållbara som bmws M50 motor, 600hk på hjulen med standard botten är det en del som bänkat ur dom.
Ja gode motorer, kunne ha ladda mer, men gikk bare på 1bar med gate map.
Bygger ny motor nå, 3.2l med smidda stempler, h profi råder, portning osv.
Kör du standard spolar eller bytt till vag?
Kul och få se den nya motorn sen vad den levererar. :)
Verkar ju bli lite vanligare med M104 turbos nu, sällan man sett några överladdade mercor alls förutom några enstaka 16v och dieslar som det vimlar av :)
Svart bälte i karateväxlingar
- Stein Erik Svåsand
- Prospect
- Posts: 32
- Joined: Tue 23 Nov, 2010 17:29
Re: Mercedes-Benz C280 Turbo
Tenker du på coilene? Der bruker jeg electromotive coiler.
De orginale coilene er ikke brukende til høyt ladetrykk.
M104 med turbo begynner å bli populært ja.
Motorene er jo veldig solide og leverer veldig god effekt.
De orginale coilene er ikke brukende til høyt ladetrykk.
M104 med turbo begynner å bli populært ja.
Motorene er jo veldig solide og leverer veldig god effekt.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest