Frågor angående min bil.

190-serien tillverkades från 1982-1993
oskar190
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 109
Joined: Mon 17 Oct, 2011 19:02

Frågor angående min bil.

Postby oskar190 » Sun 22 Apr, 2012 17:20

Hej har en mb w201 och har börjat fixa till den för sommaren,
men märkte att när man har dörrarna öppna och skruvar länge så drar det tom batteriet,
är det vanligt eller är det något annat som spökar ?
Och undrar vart kablarna från dragkroken är dragna mina är avklippta av förra ägaren :S
Sen så går den lite ojämt på tomgång kan det vara så att ovp relät behövs bytas eller kan det vara lambdan ?

Tacksam för snabba svar

User avatar
Grisen
Expert
Expert
Posts: 566
Joined: Mon 26 Oct, 2009 23:51

Re: Frågor angående min bil.

Postby Grisen » Sun 22 Apr, 2012 20:06

Lampan i baksätet lyser alltid om någon av bakdörrarna är öppna. Detta går inte att koppla bort. Kanske det som drar ström.

Går bilen ojämt så kolla först tändstiften, kablarna och fördelarlocket. Kostar ingenting att kolla hur grejerna ser ut och kanske putsa upp lite, så det är en bra första åtgärd. Kostar inget att kolla hur OVP ser ut heller iofs.

oskar190
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 109
Joined: Mon 17 Oct, 2011 19:02

Re: Frågor angående min bil.

Postby oskar190 » Mon 23 Apr, 2012 20:13

Grisen wrote:Lampan i baksätet lyser alltid om någon av bakdörrarna är öppna. Detta går inte att koppla bort. Kanske det som drar ström.

Går bilen ojämt så kolla först tändstiften, kablarna och fördelarlocket. Kostar ingenting att kolla hur grejerna ser ut och kanske putsa upp lite, så det är en bra första åtgärd. Kostar inget att kolla hur OVP ser ut heller iofs.


Var exakt sitter ovp relät ? har hört att det sitter bakom batteriet men ser inget annat en plast. sitter det där bakom ? tog mig inte tid att se efter.
Mvh oskar

Göran W
Expert
Expert
Posts: 691
Joined: Fri 30 Jul, 2010 15:36

Re: Frågor angående min bil.

Postby Göran W » Mon 23 Apr, 2012 20:31

Hur lång tid tar det för batteriet att bli utdraget? Vilken laddspänning har den?
Skulle kunna vara att ett dåligt batteri eller dålig laddning är grunden för båda problemen då låg spänning kan få datorn att må dåligt.......

Bullmerca
Guru
Guru
Posts: 2660
Joined: Thu 14 Oct, 2004 22:15
Location: Jönköping

Re: Frågor angående min bil.

Postby Bullmerca » Mon 23 Apr, 2012 20:50

oskar190 wrote:
Grisen wrote:Lampan i baksätet lyser alltid om någon av bakdörrarna är öppna. Detta går inte att koppla bort. Kanske det som drar ström.

Går bilen ojämt så kolla först tändstiften, kablarna och fördelarlocket. Kostar ingenting att kolla hur grejerna ser ut och kanske putsa upp lite, så det är en bra första åtgärd. Kostar inget att kolla hur OVP ser ut heller iofs.


Var exakt sitter ovp relät ? har hört att det sitter bakom batteriet men ser inget annat en plast. sitter det där bakom ? tog mig inte tid att se efter.
Mvh oskar


Ja ta bort plaststycket så ser du alla relä.
CLS350CDI 4Matic

oskar190
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 109
Joined: Mon 17 Oct, 2011 19:02

Re: Frågor angående min bil.

Postby oskar190 » Tue 24 Apr, 2012 07:39

Bullmerca wrote:
oskar190 wrote:
Grisen wrote:Lampan i baksätet lyser alltid om någon av bakdörrarna är öppna. Detta går inte att koppla bort. Kanske det som drar ström.

Går bilen ojämt så kolla först tändstiften, kablarna och fördelarlocket. Kostar ingenting att kolla hur grejerna ser ut och kanske putsa upp lite, så det är en bra första åtgärd. Kostar inget att kolla hur OVP ser ut heller iofs.


Var exakt sitter ovp relät ? har hört att det sitter bakom batteriet men ser inget annat en plast. sitter det där bakom ? tog mig inte tid att se efter.
Mvh oskar


Ja ta bort plaststycket så ser du alla relä.


Tror batteriet är dåligt. Fast jag har laddat det i 2 timmar så har jag då dörrarna öppna 2 - 3 timmar så är det tom igen.


Return to “W201”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests