Har problem med säkring 10. Efter ca. 5 minuter så går den sönder. Var ska jag börja leta efter felet?
Bilen är en MB 190E 2,5 16V
Tacksam för hjälp.
Problem säkring 10
Re: Problem säkring 10
S-UH wrote:Har problem med säkring 10. Efter ca. 5 minuter så går den sönder. Var ska jag börja leta efter felet?
Bilen är en MB 190E 2,5 16V
Tacksam för hjälp.
Och vad går den till ??
Re: Problem säkring 10
10an går väll till motorfläkten, och de uppvärmda spolarmunstyckena +backspeglar, samt stolsvärme?
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
-
- Nästan Guru
- Posts: 2059
- Joined: Wed 01 Feb, 2006 14:26
- Location: Västerlanda
Re: Problem säkring 10
Har haft samma problem i min 190'a. I mitt fall var det kablarna mellan sits och rygg till stolsvärmen. Dom hade legat och skavt imot en vass plåtkant. Precis där kabeln går upp mot ryggen, under stolen.
Kan vara värt att kika på. Har varit med om liknande på flera andra Mercedes modeller.
Kan vara värt att kika på. Har varit med om liknande på flera andra Mercedes modeller.
Re: Problem säkring 10
10.Red 16ah: Electromagnetic clutch engine f-n, emission control, washer nozzle heater, tach, cruise control, outside mirror, temp gauge outside, (seat heating front)
Jeg har vært borti at noen har byttet motor å så byttet om kontakten til innslaget på kjøleviften med den andre som er helt lik forran på motoren. Det er en rund kontakt med EN stikker på med sort plast rundt. Disse ligger under luftfilteret mot fordeleren.
Er disse to byttet om så vil sikringen til turtelleren+++ ryke da motoren blir varm nok til at vifta skal starte.
Ellers kan du jo ha en kortsluttning i varmeellementet i lanbdasonden, spylerdysene eller varmeellementet i spylerdysene.
Her er det bare å ta av en kontakt til sikringen ikke ryker å har du funnet feilen.
Jeg har vært borti at noen har byttet motor å så byttet om kontakten til innslaget på kjøleviften med den andre som er helt lik forran på motoren. Det er en rund kontakt med EN stikker på med sort plast rundt. Disse ligger under luftfilteret mot fordeleren.
Er disse to byttet om så vil sikringen til turtelleren+++ ryke da motoren blir varm nok til at vifta skal starte.
Ellers kan du jo ha en kortsluttning i varmeellementet i lanbdasonden, spylerdysene eller varmeellementet i spylerdysene.
Her er det bare å ta av en kontakt til sikringen ikke ryker å har du funnet feilen.
190E 2.0-8
190E 2.3-8 "rally ed."
190E 2.3-16 Kompressor(m111)
190E 2.5-16
190E 2.5-16 Electromotive
190E 2.5-16 Evolution I DTM
http://www.mb190klubb.com
Mine prosjekter finnes her:
190E 2.7-16 + EvoI ex. DTM
viewtopic.php?t=46771
190K
viewtopic.php?f=31&t=70871
190E 2.3-8 "rally ed."
190E 2.3-16 Kompressor(m111)
190E 2.5-16
190E 2.5-16 Electromotive
190E 2.5-16 Evolution I DTM
http://www.mb190klubb.com
Mine prosjekter finnes her:
190E 2.7-16 + EvoI ex. DTM
viewtopic.php?t=46771
190K
viewtopic.php?f=31&t=70871
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest