taklucka ur funktion och bromsproblem MB 190e -87

190-serien tillverkades från 1982-1993
User avatar
Fotografen
Guru
Guru
Posts: 6598
Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
Location: Östgöte, guskelôv!

Re: taklucka ur funktion och bromsproblem MB 190e -87

Postby Fotografen » Sun 03 Jun, 2012 13:21

Låter som om servon tjuvbromsar. Om du låter den stå på tomgång, bromsar den fast sig själv då?
Man kan även prova att koppla bort och plugga vacuumslangen till sevon, men bromsarna blir då MYCKET tungtrampade, svårt att få stopp i lite fart.
Må f-n ta ACEA A5/B5/C5!

snusarn
Prospect
Prospect
Posts: 25
Joined: Wed 23 May, 2012 23:56
Location: Vänersborg

Re: taklucka ur funktion och bromsproblem MB 190e -87

Postby snusarn » Sun 03 Jun, 2012 21:32

Fotografen wrote:Låter som om servon tjuvbromsar. Om du låter den stå på tomgång, bromsar den fast sig själv då?
Man kan även prova att koppla bort och plugga vacuumslangen till sevon, men bromsarna blir då MYCKET tungtrampade, svårt att få stopp i lite fart.


Plocka loss bromsförstärkaren idag.. kunde väl köra snäppet lite längre än me den inkopplad men efter en stund va d dags att släppa på trycket igen .
då passa jag på å hissa upp bilen vid vägkanten ett hjul åt gången
H + V fram satt stenhårt fast , H bak va trög men gick med handkraft dra runt ,V bak va lite lättare än H bak.
Test rundan jag tog så motorbromsade jag mestadels så d verkar ju som att den bromsar själv :?
har en huvudbromscylinder liggandes som jag skall byta i veckan hjälper inte d så får jag väl byta bomben oxå å sen veta f-n vad jag skall göra... :-(

alla andra planer för bilen ligger på is tills detta e löst iaf.
Det jag inte kan
Vill jag lära mig..

snusarn
Prospect
Prospect
Posts: 25
Joined: Wed 23 May, 2012 23:56
Location: Vänersborg

Re: taklucka ur funktion och bromsproblem MB 190e -87

Postby snusarn » Sun 08 Jul, 2012 23:50

Har fått löst bromsproblemen nu iaf.
Bytte HBC + klockan å problemen e väck.

Takluckan kan jag hör att d låter något uppe i taket någonstans när jag trycker på knappen men d händer inget.
(fast e inte så noga me d)
Det jag inte kan
Vill jag lära mig..


Return to “W201”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests