Page 1 of 1

190e 2.3-16

Posted: Wed 10 Dec, 2014 00:19
by MBFIDDE
Hur många sådana här bilar gjordes?

Vad är dom värda i MYCKET bra originalskick och 30000mil?

skulle skaffa entusiastförsäkring å dom vill veta värdet på bilen, men jag har inget att jämföra med.

Mvh Fredrik Salomonsson

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 17:05
by M116
Tillverkades 19487 bilar från 1983 till 1987.

Börja med att lägg in några bilder på bilen i fråga. Blir lite lättare att få fram en korrekt prisbild. Annars så ligger de allt emellan 25`- 150`.......

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 19:28
by MBFIDDE
Ok tack. Ska försöka få in lite bilder

för dom som är medlemmar i mb klubben så kan man läsa om bilen ifråga i nr3 2014

här är lite bilder http://www.garaget.org/?car=370076

Mvh
Fredrik

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 19:59
by 190 dtm
Börja med och sätt i org ratten och org fälgar å ligger den i ca 50 papp

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 20:12
by MBFIDDE
ja ratten följde ju med i köpet men fälgarna hittade hon inte då dom röjde i dödsboet, förra ägaren renoverade dessa ronal fälgar då han tyckte dom va snygga och tidsenliga sen la han väl undan dom andra nånstans :)

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 21:36
by M116
Det ska sitta 7x15, 15-håls fälgar på dessa i originalutförande. Leta rätt på en uppsättning och kontakta modellansvarig för W201 i MB-klubben så får du en riktigt bra besiktning inför en försäkringsvärdering.

Håller med föregående talare och skulle lägga den i prisläget 50´ till 70´.

Positivt: Skinn, Blauschwarz, manuell, verkar original i mångt och mycket. Skicket ser riktigt vettigt ut.
Negativt: 30´mil är lite i överkant, manuella fönsterhissar och utöver ASD, brandsläckare finns det ingen övrig "merutrustning" att tala om. Ronalfälgar och rallyratt hör inte hemma på en Cossie - heller....... :mrgreen: Hoppas du får dem bytta!

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 21:51
by 190 dtm
Är den svensksåld? Hur många ägare? 30" mil i Sverige så vågar jag nog säga att framskärmar är bytta och om skärmkanterna bak klarat sig är det ett under. Bransläckare satt mej va jag vet inte i svensksålda bilar då jag jobbade och sålde dom 1987. Org ratt och fälgar är ett måste och även övrigt org. Standard bil förutom skinn.

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 22:11
by MBFIDDE
ok....ägaren innan mig har ägt bilen sedan 1990 ej vinterkörd förrän 1a året 2013 då han körde lite rundor i byn. denne tog även in bilen från schweiz 1988 då den va demobil där tidigare 1989 sålde han bilen till sin rallykollega för att sen köpa tillbaka den 1990.

brandsläckaren sattes i av försäkringsskäl har jag för mig.

fälgarna ska jag söka efter när huset tömts lite mer, annars jobbar jag ju på mb så borde kunna skaka fram nåt.

där är ju eltaklucka oxå i bilen

hur mycket som bytts på bilen vet jag inte, men där sitter org bromsrör kvar å ingen rost på länkarmsbultar eller så som de brukar se ut. den är väl fräsch som en brukad w204 undertill i jämförelse utom avgas som är rostigt(utan hål men någon rep har gjorts under åren på de)

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 22:24
by MBFIDDE
Image

Image

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 22:51
by 190 dtm
MBFIDDE wrote:ok....ägaren innan mig har ägt bilen sedan 1990 ej vinterkörd förrän 1a året 2013 då han körde lite rundor i byn. denne tog även in bilen från schweiz 1988 då den va demobil där tidigare 1989 sålde han bilen till sin rallykollega för att sen köpa tillbaka den 1990.

brandsläckaren sattes i av försäkringsskäl har jag för mig.

fälgarna ska jag söka efter när huset tömts lite mer, annars jobbar jag ju på mb så borde kunna skaka fram nåt.

där är ju eltaklucka oxå i bilen

hur mycket som bytts på bilen vet jag inte, men där sitter org bromsrör kvar å ingen rost på länkarmsbultar eller så som de brukar se ut. den är väl fräsch som en brukad w204 undertill i jämförelse utom avgas som är rostigt(utan hål men någon rep har gjorts under åren på de)
soltak va standard

Re: 190e 2.3-16

Posted: Thu 11 Dec, 2014 22:53
by MBFIDDE
ok de visste inte jag :-( , jag försöker inte va någon besserwisser utan ville bara påpeka de!

Re: 190e 2.3-16

Posted: Tue 16 Dec, 2014 22:09
by MBFIDDE
190 dtm wrote:Är den svensksåld? Hur många ägare? 30" mil i Sverige så vågar jag nog säga att framskärmar är bytta och om skärmkanterna bak klarat sig är det ett under. Bransläckare satt mej va jag vet inte i svensksålda bilar då jag jobbade och sålde dom 1987. Org ratt och fälgar är ett måste och även övrigt org. Standard bil förutom skinn.


jo ratten fanns ju, dock inga fälgar än :(

är den inget värd utan utrustning menar du? tycker du verkar negativ på nåt vis :)

Mvh

Re: 190e 2.3-16

Posted: Wed 17 Dec, 2014 22:53
by ollle03
MBFIDDE wrote:
190 dtm wrote:Är den svensksåld? Hur många ägare? 30" mil i Sverige så vågar jag nog säga att framskärmar är bytta och om skärmkanterna bak klarat sig är det ett under. Bransläckare satt mej va jag vet inte i svensksålda bilar då jag jobbade och sålde dom 1987. Org ratt och fälgar är ett måste och även övrigt org. Standard bil förutom skinn.


jo ratten fanns ju, dock inga fälgar än :(

är den inget värd utan utrustning menar du? tycker du verkar negativ på nåt vis :)

Mvh


Jo, den är värd pengar utan också men du höjer värdet om är den helt original! Sen om det är tilltalande skick på grejerna så ökar värdet en aning ytterligare. Håller du kvar bilen i ca 10 år så har nog priset gått upp en del, dock tror jag inte att den kommer göra någon prisökning á E30M3.
Pentafälgarna brukar ju dock vara en eftertraktad handelsvara här, så släng ut en bytes annons mot originalfälgar så kanske nån nappar? :)