Nyköp 190d om601 med lite meck.
Nyköp 190d om601 med lite meck.
Köpte en 190d -88 igår. Generatorfästet är av men i övrigt verkar den rätt ok. Jag tänker laga den och ha den som slit och släng. Det följde med en reservdelsmotor med helt fäste. Är det vansinnigt svårt att byta? Verkar som att det är hela främre delen av motorn som ska bytas? Går det utan att riva lös topp mm? Bilen kostade 500 kr så jag går inte under om det visar sig bättre att skrota.
280 SE -77
Volvo 245 GL -82
Volvo 245 GL - 92
Volvo 945 S 2,3 - 96
Volvo 940 limousine -96
w123 200 -85 om602 -85 till salu
w115 200 -75 om617 turbo
Bm H10
Volvo 245 GL -82
Volvo 245 GL - 92
Volvo 945 S 2,3 - 96
Volvo 940 limousine -96
w123 200 -85 om602 -85 till salu
w115 200 -75 om617 turbo
Bm H10
-
- Nästan Guru
- Posts: 2059
- Joined: Wed 01 Feb, 2006 14:26
- Location: Västerlanda
Re: Nyköp 190d om601 med lite meck.
Fästet sitter med 5 skruvar. 4 av dom innanför generatorn, och en framåt imot kylet. För att lossa den som går framåt, måste vevaxelremskivan vridas. Det finns ett uttag i remskivan just för att kunna lossa den skruven.
Det är lätt att byta.
Det är lätt att byta.
Re: Nyköp 190d om601 med lite meck.
Kan kanske vara läge att se över remspänningsdetaljerna. Inbillar mig kanske, men att många fall av spruckna servopumpsfästen och motsvarande hade kunnat undvikits om bilens remspännare mm, varit i ordning.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests