Har köpt mig en 190e 2.0 1990. trodde det var gasviren som var feljusterad först när jag provkörde men felet kvarstod efter justering.
Går skapligt till ca 2.500 varv sen dör den ut helt, med koppling nedtryck får jag bara upp den till 5,600 varv varav från 3,500 tar det jätte lång tid, ca 10 - 20 sek.
Alla tänddelar är nya, ny olja å filter. Bränslefiter nytt och soppapumpen är frisk. Katalysatorn tömd, bra flöde i avgassystemet. Mätt avgasvärden efter tömning av katten, Co 0.02 och hc 7. Hur går jag vidare? sttp? plocka ur spridarna å göra rent?
Alla tips mottages gärna!
190E 2.0 Vägrar varva ur, fruktansvärt trött
190E 2.0 Vägrar varva ur, fruktansvärt trött
-Mr.Pedaln
Nuvarande bilar
Saab 9-5 TiD 2009
Mercedes W201 190E 2.0 1990
Nuvarande bilar
Saab 9-5 TiD 2009
Mercedes W201 190E 2.0 1990
Re: 190E 2.0 Vägrar varva ur, fruktansvärt trött
Per_230E wrote:Har du kollat OVP?
Nej, bara att prova byta då eller går det att mäta upp?
-Mr.Pedaln
Nuvarande bilar
Saab 9-5 TiD 2009
Mercedes W201 190E 2.0 1990
Nuvarande bilar
Saab 9-5 TiD 2009
Mercedes W201 190E 2.0 1990
Re: 190E 2.0 Vägrar varva ur, fruktansvärt trött
Felet hittat och åtgärdat. Kamaxeln var tvärslut, ett under att ventilerna öppnade något överhuvudtaget
Köpte en reservdelsmotor och tog kamaxeln från den. Ska nog även flytta över sprutet från den motorn då min kan tveka lite på vissa varvtal.
Köpte en reservdelsmotor och tog kamaxeln från den. Ska nog även flytta över sprutet från den motorn då min kan tveka lite på vissa varvtal.
-Mr.Pedaln
Nuvarande bilar
Saab 9-5 TiD 2009
Mercedes W201 190E 2.0 1990
Nuvarande bilar
Saab 9-5 TiD 2009
Mercedes W201 190E 2.0 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests