Hjul lager, fram.

C-Klassen, Tillverkades mellan 1993-2001
User avatar
V70tdi
Guru
Guru
Posts: 2829
Joined: Wed 04 Apr, 2007 16:54
Location: Rö / Rimbo
Contact:

Re: Hjul lager, fram.

Postby V70tdi » Fri 08 Feb, 2013 21:22

huckstar wrote:
V70tdi wrote:
meki wrote:Har av egen erfarenhet kört på temalager på ett bra gäng 124or jag ägt,inga problem alls,men kvallituttan kan ju ha blivit sämre med åren,som sagt:tema körde med timken förut,o det e inget skräp :wink: men tror inte det e så nu,kan vara billigt kines också..............


Bara för att det står Timken på lagret så behöver det inte vara ett kvalitetslager. VW Passaten köpte jag just dessa Biltema Timkenstämplade lager som inte höll våren ut en gång :evil:
Timken gör allt ifrån riktiga högprecisionslager i höghastighets spindlar till riktigt billigt skräp med fabriker i Polen, Kina, Brazilien, Indien, Rumänien, Sydafrika mfl.



Frågan är om du fettar in lagrena riktigt innan du monterar dem?
Och monterar du dem rätt?

För alla kan ju inte rasa om det är riktigt infettat och rätt monterat.


Rätt eller fel är ju bra fråga men följer det jag lärt mig vad gäller montage, renhet och infettning av lagren från verkstadsindustrin av meken jag jobbade ihop med. Sen så har ju alla övriga lager jag monterat hållit så det borde inte hänga på montering. Vad gäller lager till Volvona och Chevorna så är det kompletta nav som inte går att fetta in själv och monteringen är nog nära nog omöjlig att misslyckas med på ett sådant nav.
Att Biltema inte kan ha några som hellst krav på kvalitetskontroll vid tillverkningen är min personliga tro för inte hittar man tex bromsskivor med spånor från bearbetningen och ogradade vassa kanter eller hjullager där gängorna för hjulskruvarna inte är gängade när man handlar hos någon lite seriösare icke lågbudget handlare. Ta tex Micro som ett tag sålde det billigaste skit dom hittade och där gick det att köpa billiga Bosch tändstift som var rena dyngan made in India stod det på förpackningarna så nog spelar det roll var och efter vilka specifikationer delarna tillverkats.
Handla billigt av tex Biltema är lite av ett spel. Oftast lyckas det och det fungerar efter förväntning men ibland får man skit och får ta det extra bytet med i beräkningarna för ny del får du av dom men ingen ersättning för montage etc vilket du oftast får om du köper original eller från våra dyra kedjor som Mekonomen, Meka mm
Mercedes E 270cdi -02
XC90 D5 -08 Image
Chevrolet Suburban Z71 flexifuel -03 Image
Cheva Tahoe -96 Image
Cheva 3500 6.5TD

User avatar
huckstar
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1859
Joined: Sat 06 May, 2006 14:02
Location: Älvdalen norra Dalarna

Re: Hjul lager, fram.

Postby huckstar » Fri 08 Feb, 2013 22:21

Nej det är klart, billigt är ett lotteri, och speciellt biltema.
Det mesta därifrån går sönder efter ganska kort tid, och inte är dem speciellt mycket billigare än andra ställen heller, när man börjar se efter noga på priserna.
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03

Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz

meki
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1673
Joined: Sat 12 Nov, 2005 13:30

Re: Hjul lager, fram.

Postby meki » Sat 09 Feb, 2013 17:17

kanske det värsta e att skf oxånumera e samma skit :roll: :agrue: :agrue: :pukeright: :pukeright: :pukeleft: :pukeleft: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:
Ett hundratal mb

User avatar
huckstar
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1859
Joined: Sat 06 May, 2006 14:02
Location: Älvdalen norra Dalarna

Re: Hjul lager, fram.

Postby huckstar » Sat 09 Feb, 2013 23:54

meki wrote:kanske det värsta e att skf oxånumera e samma skit :roll: :agrue: :agrue: :pukeright: :pukeright: :pukeleft: :pukeleft: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:


Ooja malaysia tillverkat. :mrgreen:
Usa delen går till mexico..
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03

Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz


Return to “W202”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests