Har sökt som besatt både i WIS och på google men hittar inget skrivet om detta, gäller en -97a som även har farthållare om det spelar någon roll. Åtgår det några specialverktyg?
Hur byter man multispaken?
Hur byter man multispaken?
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96
S500 Coupe Designo -96
Re: Hur byter man multispaken?
Så nu är den bytt, var inga direkt konstigheter! Man får demontera ratten (glöm INTE att koppla bort minuspolen från batteriet!!!), sitter en redig sexkantsbult i centrum som kan vara lite knepig att få bort, särskilt om bilen saknar rattlås( )
Sedan får du montera bort plastkåpan som sitter under ratten för att komma åt att lossa kabelhärvan från multispaken.
Nåväl om någon behöver göra denna manöver och behöver lite info är det bara att höra av sig, knäppte även några bilder
Jag passade även på att byta ut läderratten mot en bättre begagnad (den som satt på var HELT slut), som endast rullat 9000mil, var nog de bäst investerade 300:- på länge!
Imorgon blir det att byta hjullager fram, luftfilter, kupéfilter, en dieselslang, en slang till vevhusventilationen, olja/filter samt byte av lampor i kombiinstrumentet- skönt med semester
Sedan får du montera bort plastkåpan som sitter under ratten för att komma åt att lossa kabelhärvan från multispaken.
Nåväl om någon behöver göra denna manöver och behöver lite info är det bara att höra av sig, knäppte även några bilder
Jag passade även på att byta ut läderratten mot en bättre begagnad (den som satt på var HELT slut), som endast rullat 9000mil, var nog de bäst investerade 300:- på länge!
Imorgon blir det att byta hjullager fram, luftfilter, kupéfilter, en dieselslang, en slang till vevhusventilationen, olja/filter samt byte av lampor i kombiinstrumentet- skönt med semester
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96
S500 Coupe Designo -96
Re: Hur byter man multispaken?
Varför har du köpt en W202?
Är det för att späka dig så att det känns bättre att åka i 211:an?
Om du fortsätter i den här riktningen så blir det den där W201:an snart ...
Är det för att späka dig så att det känns bättre att åka i 211:an?
Om du fortsätter i den här riktningen så blir det den där W201:an snart ...
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Hur byter man multispaken?
torake wrote:Varför har du köpt en W202?
Är det för att späka dig så att det känns bättre att åka i 211:an?
Om du fortsätter i den här riktningen så blir det den där W201:an snart ...
Haha ja det skulle man ju kunna tro, men w211an skall säljas och sedan ska det inhandlas en SL55a är tanken. Och för att kunna frakta mig själv till jobbet (och ha en bil när w211an är såld och kunna leta ostört) under den kalla perioden inhandlades denna bil, även skönt att det finns dragkrok vilket inte 55an lär ha.
Kan även bli så att jag köper en ML 320/420 CDI (istället för en SL) och då får denna bil stryka på foten som så många andra- man vet aldrig riktigt hur det slutar, är lite velig av mig, men desto mer spännande
Den där omtalade w201:an är på behörigt avstånd än så länge och får hoppas att det förblir så
Men w202an är faktiskt en mycket trevlig bil, särskilt efter uppdateringen -96, tycker den är klart underskattad faktiskt. Mycket bra att mecka med själv också, genomtänkt som det brukar vara på Mercedes och skiten håller att skruva isär/ihop.
om605an med turbo och automat gör den till en förhållandevis kvick liten bil och komforten går inte att klaga på, förbrukningen ligger runt 0,6l/mil blandadkörning vilket får anses vara ganska bra.
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96
S500 Coupe Designo -96
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests