Röd/grön blink och startar inte?

C-Klassen, Tillverkades mellan 1993-2001
User avatar
Plupp
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 329
Joined: Tue 22 May, 2007 10:36
Location: Norrbotten

Re: Röd/grön blink och startar inte?

Postby Plupp » Wed 10 Oct, 2012 18:07

Ramberg wrote:Upp.. ingen som har lösning på det?
Även hur långt ifrån bilen fungerar era nycklar?


Jag behöver stå väldigt nära bilen. Ett par meter max, och det måste vara framifrån och med nyckeln riktad mot backspegeln.
Det går genom bakrutan med, men det är mer tur än skicklighet om den vill låsa upp då. Sen verkar det som att den vill ha fräscha batterier... Börjar de vara slut så måste jag hålla nyckeln mot rutan i princip.

Mr Bear/Björn, Varför går du ut ur bilen? Är det inte enklare att bara ta ut nyckeln ur tändningslåset och låsa in sig själv? :)

Jag fick just det här problemet idag på lunchen.. Rödgrön blink och den ville inte tända. Låste, nånting klickade i nån av bakdörrarna, låste upp igen och vips, den funkade.
Jag gissar att något tjorvade med upplåsningen...men... uhm, Finns det givare på alla dörrar kanske?! Jag bara spawnar :!:
"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda." - Albert Einstein

User avatar
Ramberg
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 122
Joined: Thu 29 Nov, 2007 20:05
Location: Dalarna
Contact:

Re: Röd/grön blink och startar inte?

Postby Ramberg » Sat 27 Oct, 2012 13:11

Det är ungefär samma med mina nycklar med.
Kan vara någon meter ifrån framifrån, även från sidan och bak.. så låter som jag kan trycka med lite längre avstånd än dig iaf.
Inte alls som andra (modeller/bilmärken) 5-10m ifrån och trycka.. lite småkasst!

Bytte batteri i ena nyckeln och vart sjukt opålitlig efter det!
Ibland fungerar den, ibland inte alls..
Svart bälte i karateväxlingar


Return to “W202”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests