Radio sitter fast.. w202 -99 220cdi

C-Klassen, Tillverkades mellan 1993-2001
User avatar
Nylanderz
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 185
Joined: Tue 24 Apr, 2012 16:21
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Radio sitter fast.. w202 -99 220cdi

Postby Nylanderz » Sat 20 Sep, 2014 19:46

Hej på er!

Har ett litet problem, får inte lös radio! sitter fast på vänster sida om du sitter och kollar på radion sett. får lös den på högersida så den går att röra fram och tillbaka utåt,en bit åtminstonde. Surfat runt på nätet och inte hittat nått liknande problem..

Är f.ö en original Mercedes Audio 10cd det handlar om.

Har INTE mercedes radio/klima krokarna utan det är lite custom grejer jag har knåpat ihop,men de enda som skiljer mot mercas är ju att dom hakar i radion och du kan sen dra ut,vad som helst som passar och klarar av att trycka ner den fjäderbelastade spärren borde ju göra jobbet om man kan trycka bakifrån (har tagit lös lite detaljer för att kunna få in handen/armen och trycka) men det går inte! inte en chans i världen.

Nån som varit med om liknande och har några tips? Hur kan en radio fastna såpass att med så mycke våld som jag använt att den ändå inte går att få lös...skit skumt!
Verkar också som för att få lös allt annat runt i kring/ovanför/sidanom så måste man ju lös med radion...
Dock är detta bara i syftet att jag vill byta stereo till en ny som jag köpt.

/nylanderz
Mercedes-Benz W201 190E 2.3 -90 'Såld'
Mercedes-Benz W123 250D -83 'Såld med en stor tår i ögat..' Image
Mercedes-Benz W202 220CDI -99 'såld'
Chevrolet Silverado 1500 Z71 6.5TD -97 'truuucken'
Mercedes-Benz S211 280CDI -09 "Das beste oder nichts"

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Radio sitter fast.. w202 -99 220cdi

Postby torake » Sat 20 Sep, 2014 21:12

om man använder något annat att trycka med tror jag fjädertungan eller det man använder att trycka med kan hamna snett så att den inte frigörs. Skaffa rätt verktyg så slipper du ha sönder något. De finns hos mercedeshandlarn eller på nätet för några tior.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::


Return to “W202”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests