Hej, kom över en 220cdi kombi från 98 ganska billigt igår.
Svensksåld, väldokumenterad osv men i lite "raggarskick".
Iallafall så pulserar bromsen något fruktansvärt, var nybytta bromsbelägg och skivorna ser bra ut, har luftat överallt men blev inte bättre. Pedalen studsar som tillbaka.
Märkte också att om jag bromsar litegrann medan jag kör så dödar den gasen, så gör inte min 230 kompressor från 99? På den kan jag köra och bromsa samtidigt.
Verkar som att det var nivåreglering på den bak också, men ser ut som att dom har kapat av något stag på båda sidorna och plockat bort någon slang och det sitter nu vanlig stötdämpare på den, är det vanligt att man bara kapar och sätter dit vanliga?
Kopplade även in datorn och felsökte med Carsoft, var ganska mycket fel men det mesta var pga låg spänning och batteriet är bortom all räddning så antar att det mesta fixas om jag byter batteri?
Allmänt bucklig och j#$%&a, 39000 mil, 3 tums avgas från turbon, sportluftfilter och grejer.... 3500 kr
Såg förresten att det var någon sorts dosa med mercedesstjärnan på framför vänster framdäck som kablarna var klippta till, satt en kabel till i samma klammer som också var klippt, vad kan detta gå till?
Nyköpt 220cdi
-
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 119
- Joined: Sun 08 Jul, 2012 18:37
Nyköpt 220cdi
Nuvarande bilar:
Opel Rekord 1900 1968
MB 230K 1999
Camaro 1978
Opel Rekord 1900 1968
MB 230K 1999
Camaro 1978
Re: Nyköpt 220cdi
Kan vara styrenheten till kylfläkten, kanske? Var det kylflänsar på lådan? Vanligt att den kukar ur och sedan går fläkten på högvarv. Fulfixet är att sätta en termokontakt i en slang.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
-
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 119
- Joined: Sun 08 Jul, 2012 18:37
Re: Nyköpt 220cdi
Hmm möjligt, ska försöka kolla nogare nästa gång, inte så mysigt att ligga på backen där den står nu. Motorn går ju heller aldrig över 60 grader.
Såg att carsoft har en livefunktion, där borde jag väl kunna kolla upp bromsar och liknande om något har låst sig tror jag. Verkar vara ett bra program det där :)
Såg att carsoft har en livefunktion, där borde jag väl kunna kolla upp bromsar och liknande om något har låst sig tror jag. Verkar vara ett bra program det där :)
Nuvarande bilar:
Opel Rekord 1900 1968
MB 230K 1999
Camaro 1978
Opel Rekord 1900 1968
MB 230K 1999
Camaro 1978
Re: Nyköpt 220cdi
Hej!
Om motorn inte går över 60 grader är termostaten trasig.
Om motorn inte går över 60 grader är termostaten trasig.
-98 Mercedes C220T CDI Såld
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
Re: Nyköpt 220cdi
pulserande bromspedal= Nån eller några av bromsskivorna är snea eller så har ytskiktet i skivan blivit förstörd, inget man ser med blotta ögat.
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest