Hej!
Jag har fått nedslag på vänster, inre styrled. Så det lär blir till byta hela styrstaget antar jag.
Någon som har erfarenhet av TE-taxiteile:s kvalitet på styrstag.
http://www.te-taxiteile.com/mercedes-teile/w202-c-klasse/fahrwerk/spurstange-komplett-mercedes-c-klasse-w202
Fungerar det eller bör man satsa på Lemförder?
http://www.te-taxiteile.com/mercedes-teile/w202-c-klasse/fahrwerk/spurstange-mercedes-c-klasse-w202-von-lemfoerder
Mvh
Patrick
Styrstag TE-taxiteile?
Styrstag TE-taxiteile?
MB 230 aut -80
MB C220 Esprit -94
MB C220 Esprit -94
Re: Styrstag TE-taxiteile?
om du inte köper genuina Messadelar med stjärnlogga stansade på delen köper du givetvis Lemföder, annat vore tragiskt för din bil!
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Lemförder har varit kostnadseffektivt för mig, har inte behövt byta samma del två gånger i alla fall.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Tack för snabba svar!
Lemförder får det bli. Hade det varit w123:a så hade det blivit stjärnprydda delar.
Lemförder får det bli. Hade det varit w123:a så hade det blivit stjärnprydda delar.
MB 230 aut -80
MB C220 Esprit -94
MB C220 Esprit -94
Re: Styrstag TE-taxiteile?
TE-taxiteiles delar har fungerat fint för mig men väljer ändå oftast en del där fabrikatet framkommer.
TE verkar inte sälja några riktiga skitdelar som lågpris annars gärna vill vara. TE´s spindelled har hållit bra till motsats för vad Topran spindelleden från Skruvat eller Biltemaskrotet höll.
TE verkar inte sälja några riktiga skitdelar som lågpris annars gärna vill vara. TE´s spindelled har hållit bra till motsats för vad Topran spindelleden från Skruvat eller Biltemaskrotet höll.
Re: Styrstag TE-taxiteile?
torake wrote:Lemförder har varit kostnadseffektivt för mig, har inte behövt byta samma del två gånger i alla fall.
Jag tar tillbaka vad jag sade och hävdar motsatsen.
Bilprovningen meddelade just att vänster undre spindelled från just lemförder, är glapp efter 1,5 år och kanske 1000 mil. Noname från taxiteile sitter på högersidan sedan 2010/ca 4-5000 mil och är INTE glapp.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Styrstag TE-taxiteile?
mina länkarmar från lemföder rostade efter 3 månader fast jag inte kör med bilen vintertid,allt som är tillverkat utanför Germany är skit!
mina Lemföder länkarmar var stämplade made in Italy.
mao var dom av gjorda av italijensk dynga!
mina Lemföder länkarmar var stämplade made in Italy.
mao var dom av gjorda av italijensk dynga!
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Jaha... Det här låter ju inte bra. Kanske skulle jag ha chansat på noname-varianten då? Men jag tänkte att jag inte skulle vara dumsnål. Även om nonameprylar har överraskat mig med att vara jättebra, så har man fått en del skräp också.
Nu sitter jag med tom blick och stirrar på mitt Lemförder-stag, som kom med Schenker i torsdags. Jag tröstar mig med att det står Made in Germany på det och hoppas på att kvaliteten ska vara bättre då.
Nu sitter jag med tom blick och stirrar på mitt Lemförder-stag, som kom med Schenker i torsdags. Jag tröstar mig med att det står Made in Germany på det och hoppas på att kvaliteten ska vara bättre då.
MB 230 aut -80
MB C220 Esprit -94
MB C220 Esprit -94
Re: Styrstag TE-taxiteile?
KOWALSKI 1 wrote:mina länkarmar från lemföder rostade efter 3 månader fast jag inte kör med bilen vintertid,allt som är tillverkat utanför Germany är skit!
mina Lemföder länkarmar var stämplade made in Italy.
mao var dom av gjorda av italijensk dynga!
Det begriper du väl, står det Made in Italy, så är de gjorda av spaghettideg.....
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Marie wrote:KOWALSKI 1 wrote:mina länkarmar från lemföder rostade efter 3 månader fast jag inte kör med bilen vintertid,allt som är tillverkat utanför Germany är skit!
mina Lemföder länkarmar var stämplade made in Italy.
mao var dom av gjorda av italijensk dynga!
Det begriper du väl, står det Made in Italy, så är de gjorda av spaghettideg.....
jag jorde ett misstag att inte fråga i förväg var dom var tillverkade, usel materialkvalla kan förstöra allt för en
dessa länkarmar hade samma rostskyddskvalitet som w210 Messorna.
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Update:
Styrstaget är bytt, hjulinställning är gjord. Besiktningen blev godkänd.
Inga glapp och mycket trevligare att köra.
Hoppas att jag inte behöver lyfta denna tråden om ett år för att det är glapp i Lemförder-staget...
Styrstaget är bytt, hjulinställning är gjord. Besiktningen blev godkänd.
Inga glapp och mycket trevligare att köra.
Hoppas att jag inte behöver lyfta denna tråden om ett år för att det är glapp i Lemförder-staget...
MB 230 aut -80
MB C220 Esprit -94
MB C220 Esprit -94
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Lemförderstaget hade en fördel och det var att det var av rätt längd. Taxiteilestaget kräver en framvagnsinställning för nu står ratten tämligen snett.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Styrstag TE-taxiteile?
torake wrote:Lemförderstaget hade en fördel och det var att det var av rätt längd. Taxiteilestaget kräver en framvagnsinställning för nu står ratten tämligen snett.
Och vad spelar det för roll? Hjulinställning ska göras oavsett vad när man byter nåt som har med hjulupphängning att göra och framförallt styrningen..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990
Re: Styrstag TE-taxiteile?
Ska och ska. Jag ställer inte in framvagnen om det inte behövs. Så roligt är det inte.
Men nu fick jag göra det. Blev precis klar faktiskt.. Ett och trekvarts varv på styrstaget innan toe var något sånär och ratten stod rakt. Camber flyttade sig säkert en del också iom att undre staget var någon mm för långt men jag har inte rätt skruv för att justera den.
Jag följer alltid upp däckslitaget när jag gör service, så jag har hyfsad koll på om det börjar slita snett.
Men nu fick jag göra det. Blev precis klar faktiskt.. Ett och trekvarts varv på styrstaget innan toe var något sånär och ratten stod rakt. Camber flyttade sig säkert en del också iom att undre staget var någon mm för långt men jag har inte rätt skruv för att justera den.
Jag följer alltid upp däckslitaget när jag gör service, så jag har hyfsad koll på om det börjar slita snett.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests