Kikat på en c240 och behöver er åsikt om det är nått att satsa på? V6 aut bådar för många stopp vid macken...
Tack på förhand /Magnus
W202 c240
W202 c240
Det är billigt att trimma men dyrt att få det att hålla...
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Re: W202 c240
Om den inte är rostig så kan det vara ett bra köp. Visst den drar lite soppa men inte så blodigt. En deciliter mindre än E-klass med samma motor.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: W202 c240
Hade en c280 i många år och det var en mycket trevlig bil. i stort sett skottsäker motor (m112 båda två) bytte endast o-ringarna vid oljekylet, en luftmassemätare samt fick svetsa ett sprucket grenrör (ej gjutjärn)på10000 mil.
kattarna blev täta vid 30000 mil också.
Automatlådan på dessa har lock up så dom är inte så törstiga som dom äldre bilarna med automat. Min drog ganska precis litern och då kör jag sällan under 100 på landsväg.
W202 rostar inte så farligt under som samtida w210 men skärmar och dörrar rostar friskt så var noga med att tvätta under lister och dylikt.
kattarna blev täta vid 30000 mil också.
Automatlådan på dessa har lock up så dom är inte så törstiga som dom äldre bilarna med automat. Min drog ganska precis litern och då kör jag sällan under 100 på landsväg.
W202 rostar inte så farligt under som samtida w210 men skärmar och dörrar rostar friskt så var noga med att tvätta under lister och dylikt.
Nuvarande bilar:
--S203 c200cdi -07
--s124 om605 Turbo 6mm pump -91
--w123 om601 Turbo 6mm Vitopump -84
--w108 om603 Turbo w124 bakvagn -71
--w124 250d -87
Gamla:
--w124 E220 -95
--w201 190E -88
--s202 c280 -98
--s202 c200 -98
--http://www.garaget.org/jox--
--S203 c200cdi -07
--s124 om605 Turbo 6mm pump -91
--w123 om601 Turbo 6mm Vitopump -84
--w108 om603 Turbo w124 bakvagn -71
--w124 250d -87
Gamla:
--w124 E220 -95
--w201 190E -88
--s202 c280 -98
--s202 c200 -98
--http://www.garaget.org/jox--
Re: W202 c240
Den är faktiskt rätt fin i karossen då ägaren haft den i 13år och försökt hålla borta rosten. 23tmil bytt vindruta,dämpare fram renoverad generator och spindel/styr leder allt bytt sista åren.
Gick som en dröm på vägen inga missljud.
Mvh Magnus
Gick som en dröm på vägen inga missljud.
Mvh Magnus
Det är billigt att trimma men dyrt att få det att hålla...
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Magnus Sandberg
Toyota Caldina GT-T St 215 -98
C36 AMG -95 Bornit Met *såld*
190E 2,3 16VT -86 *såld*
190E 2,3 -87 *såld*
220TE -93 *såld*
Re: W202 c240
W202 är ett lågrisk-köp. Gillar du bilen, köp!
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: W202 c240
Mycket trist maskin, oavsett manuell/automat. Knuffen kommer milt ungefär när det är dags att växla
Jag fixar din AC!
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E
W108 280SE 3.5, W124 E420, S203 C200T K, S202 C220 CDI, W124 200E, W202 C180, S202 C43T AMG, W123 200, W220 S500, W208 CLK 320 cab Högerstyrd, S210 E420T, W126 300 SE, W126 500 SEL B2 Armored, W116 450 SEL, W126 280SE, W124 200, W123 230E
Re: W202 c240
Hej!
Har inte kört någon 280 men äger en C230 kompressor som är väldigt nära i prestanda och effekt. Den bilen går både bra och billigt för sin ålder. Jag har den som '"reservbil" så den nyttjas sparsamt. Åker -98 c220 CDI till vardags och tycker det är mycket roligare att köra 230 kompressor! Tycker man om bilmodellen och förväntar sig att man får skruva lite då och då så är det ett bra köp. Originaldelar är billigare än Mekonomen. Jag tycker att man får mycket bil för pengarna. Min åsikt!
Har inte kört någon 280 men äger en C230 kompressor som är väldigt nära i prestanda och effekt. Den bilen går både bra och billigt för sin ålder. Jag har den som '"reservbil" så den nyttjas sparsamt. Åker -98 c220 CDI till vardags och tycker det är mycket roligare att köra 230 kompressor! Tycker man om bilmodellen och förväntar sig att man får skruva lite då och då så är det ett bra köp. Originaldelar är billigare än Mekonomen. Jag tycker att man får mycket bil för pengarna. Min åsikt!
-98 Mercedes C220T CDI Såld
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
-00 Mercedes C230 Kompressor sport Såld
-08 BMW 120 DA M-Sport Såld
-15 BMW X1 20D Xdrive Såld
-18 BMW M140i Xdrive
-16 Passat alltrack 2.0 tdi 4motion tjänstebil föredetta
-21 Mercedes C300E 4matic sedan nuvarande tjänstebil
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests